250 میلیارد ریال برای سایت پرورش میگو در رودیک چابهار سرمایه گذاری شد

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶  ۰ نظر   ۶۰ بازدید
250 میلیارد ریال برای سایت پرورش میگو در رودیک چابهار سرمایه گذاری شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی برای آماده سازی سایت پرورش میگو در رودیک چابهار در جنوب این استان 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری کردند

محمود حجتی روز شنبه در بازدید از سایت پرورش میگو رودیک چابهار اظهار کرد: این شهرستان یکی از مکان های مستعد برای پرورش میگو است که می تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند.
وی بیان کرد: اجرای طرح های اشتغالزایی و سرمایه گذاری از اقدامات خوب دولت و کمک شایانی به توسعه و رونق اقتصادی این منطقه محروم است.
حجتی افزود: اجرای این طرح در 2 سال اخیر پیشرفت های خوبی داشته است که جا دارد از همت اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی قدردانی شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: عملیات اجرایی سایت پرورش میگو رودیک چابهار از 2 سال قبل آغاز شده است و هم اینک بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهرداد میرزایی افزود: این سایت هزار و 500 هکتار زمین مستعد پرورش میگو دارد که در فاز نخست 250 هکتار قرار است آماده سازی و به زیر کشت میگو برود.
وی بیان کرد: 80 هکتار از فاز نخست آماده شده است و در نیمه نخست سال آینده به زیر کشت میگو می رود.
وی ادامه داد: هم اینک 10 میلیارد تومان توسط اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و بیش از 15 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی از کشور کویت در سایت پرورش میگو رودیک چابهار برای انتقال آب، پمپ آب، ساخت اسکله، کارخانه عمل آوری، آماده سازی و احداث استخرهای پرورش میگو سرمایه گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه در مجموع 42 هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو در سواحل مکران شناسایی شده است، تصریح کرد: در هر هکتار پرورش میگو برای یک نفر به صورت مستقیم و 2 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در نخستین سفر استانی خود در دولت دوازدهم امروز /شنبه/ وارد منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان شدند.
رئیس جمهوری در ادامه سفر 2 روزه خود به این استان ، فردا به چابهار می رود.
در این سفر وزرای مختلف از جمله نیرو، کشور، جهاد کشاورزی و ارتباطات و رئیس سازمان میراث فرهنگی، رئیس سازمان بهزیستی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده دکتر روحانی را همراهی می کنند

منبع : ایرنا

دیدگاه خود را بیان کنید