رشد 11 درصدی رهاسازی بچه ماهی در مزارع آذربایجان غربی

پنج‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال‌ جاری 50 فقره انواع موافقت نامه در آذربایجان غربی صادر شده و با توجه به روند درخواست‌های جدید و بازدیدهای کارشناسی پیش‌بینی می‌شود این رقم تا آخر سال به 80 فقره برسد.

شیرولیلو ادامه داد: سال‌ جاری بیش از 22 قطعه بچه ماهی سردآبی و بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی در مزارع پرورش ماهی رهاسازی شده است.

وی با اشاره به آزادسازی ماهی استخرهای آبی در مناطق روستایی، ابراز داشت: این اقدام به منظور ترویج فرهنگ تولید و مصرف آبزیان و استفاده بهینه از امکانات موجود مخصوصا در مناطق روستایی به صورت ترویجی بسیار موثر است.

شیرولیلو یادآور شد: از جمله خصوصیات استخرهای ذخیره آب کشاورزی در رابطه با پرورش ماهی این است که آب تأمین کننده این استخر‌ها معمولاً چشمه‌ها، قنوات و چاه‌های کشاورزی هستند که این گونه منابع آبی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی بوده و محیط مناسبی را برای رشد و نمو ماهی‌ها فراهم می‌کند.

وی اذعان داشت: مناسب‌ترین گونه‌های کپور ماهیان برای پرورش در مخازن ذخیره آب کشاورزی کپور معمولی و کپور علف‌خوار است.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی ادامه داد: این دو گونه ماهی از انواع مواد غذایی موجود در مزرعه از قبیل انواع غلات، سبوس، علوفه‌ها و سبزیجات، ضایعات غذایی خانگی، پس مانده میوه‌جات و... به خوبی استفاده می‌کنند

دیدگاه خود را بیان کنید