لانه گذاري پرندگان مهاجر در تالاب هاي چهارمحال و بختياري

شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


واحد مرکزی :15 هزار پرنده مهاجر در تالاب های چهارمحال و بختیاری لانه گذاری کردند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن امروز به خبرنگار ما گفت: از 100 هزار قطعه پرنده ای که به تالاب های چهارمحال و بختیاری مهاجرت کرده بودند ، حدود 15 هزار قطعه از خانواده اردک ها و مرغابی ها در این تالاب ها لانه سازی کرده اند .
آقای منصوری افزود : این پرندگان آبزی و کنارآبزی شامل 17 گونه پرنده در تالاب بین المللی چغاخور و 13 گونه پرنده در تالاب گندمان است.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان مامن 30 تا 35 گونه پرنده مهاجر است .
وی گفت : این پرندگان تا سرد شدن هوا در این تالاب ها حضور دارند و با سردشدن تدریجی هوا تالاب های استان را به سمت سواحل خلیج فارس ترک می کنند .
15 گونه پرنده بومی در تالاب ملی گندمان و 20 گونه پرنده بومی در تالاب بین المللی چغاخور شناسایی شده است که چنگر، کشیما، کاکائی نقره، اردک سرسبز، اردک سیاه، آبچیلک، باکلان، فلامینکو، اگریت، حواصیل خاکستری، صدف خور، اکراسی، آوست، حواصیل ارغوانی، لک لک و انواع غازها از پرندگان شاخص آبزی این تالاب ها هستند.
تالاب بین المللی چغاخور با هزار و 500 هکتار مساحت در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهرستان بروجن واقع است.
تالاب ملی گندمان نیز با هزار و 70 هکتار مساحت در نزدیکی تالاب چغاخور با 2 هزار و 219 متر ارتفاع از سطح دریا بلندترین تالاب کشور است.
تالاب سولقان (سولگان) نیز از دیگر جذابیت های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که بیش از 150هکتار وسعت دارد و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده خوزستان از اهمیت ویژه ای برای گردشگران برخوردار است

دیدگاه خود را بیان کنید