توقیف 70 شناور صیادی در هرمزگان

چهار‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید

توقیف 70 شناور صیادی در هرمزگان
خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد دستیار ظهر امروز در نشستی پیرامون تخلفات صورت گرفته در حوزه صیادی با بیان اینکه استفاده از ادوات غیر مجاز صید و همچنین عدم رعایت فصول و مناطق صید بیشترین تخلف صیادان یاد شده بوده است اظهار کرد: در همین راستا 40 فروند شناور صیادی کلاس قایق موتوری توقیف و مالکان آنها محاکمه شدند.
وی محرومیت از صید به مدت 10 روز و توقیف سهمیه سوخت آنها به تناسب زمان محرومیتشان از صید را، رای صادره کمسیون رسیدگی به تخلفات صیادی برای آنان خواند.
دستیار با اشاره به اینکه بیش از 30 کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی برای شناورهای صیادی کلاس لنج تاکنون برگزار شده است تصریح کرد: در هر یک از این کمیسیون‌ها نیز یک شناور یعنی جمعا 30 شناور دیگر متخلف شناخته شده است.
وی تصریح کرد: 192 روز محرومیت از صید که بین سه تا 10 روز برای هر لنج است رای صادره شده توسط کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی، برای متخلفان است.
جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان همچنین توقیف هفت فروند شناور لنج متجاوز از استان‌های همجوار به آبهای استان هرمزگان و تردد آنها پس از اخذ تعهد کتبی از آبهای هرمزگان را از دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان در شهریور ماه سال جاری خواند.
دستیار، گشت‌های تلفیقی و تعاملی با دریابانی و ستاد سوخت استانداری را از اهم اقدامات موثر این یگان در برخورد با سوخت قاچاق، ادوات صید غیر مجاز، جلوگیری از ورود لنج‌های غیر بومی به آبهاب استان و صید و صیادی غیر مجاز در شهرستان‌های بندرعباس، لنگه و جاسک خواند

دیدگاه خود را بیان کنید