جزئیات برنامه‏ های شانزدهمین همایش صنایع دریایی اعلام شد

چهار‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

جزئیات برنامه‏ های شانزدهمین همایش صنایع دریایی اعلام شد
دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی از قطعی شدن حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رئیس‏ جمهور در شانزدهمین همایش صنایع دریایی خبر داد.
حمید زراعتگر که در آخرین جلسه ستاد اجرایی شانزدهمین همایش صنایع دریایی بیان داشت: مکاتبات و پیگیری‏های لازم برای حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‏جمهور، نیز صورت گرفته و در این زمینه، به جز ستاد برگزاری همایش، وزیر صنعت نیز مکاتبه‏ای را صورت داده است.
وی با بیان اینکه «معاون اول رییس‏جمهور ریاست شورایعالی صنایع دریایی را برعهده دارد»، ابراز امیدواری کرد با حضور جهانگیری، امکان برگزاری نشست این شورا در جریان همایش شانزدهم فراهم شود.
زراعتگر همچنین اعلام کرد: سردار دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، و دکتر عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، نیز قرار است در افتتاحیه همایش حضور یابند که این موضوع از سوی سازمان‏های دریایی زیرمجموعه دو وزارتخانه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری میزگرد ملی موفقیت‏ها و چالش‏های صنایع دریایی با نگاه بخشی و فرابخشی در روز اول همایش گفت: در این میزگرد معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد دریایی کشور همچون مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، ریاست سازمان شیلات، ریاست سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، مدیران عامل شرکت‏های کشتیرانی جمهوری اسلامی، نفتکش، نفت خزر، نفت فلات قاره ایران و مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران و نیز رییس کمیسیون صنایع و نمایندگان محترم بندرعباس دعوت شده‏اند که امیدواریم امکان ارائه تصویر کاملی از فعالیت‏های دریایی کشور را فراهم آورد.

عضو هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران درباره برنامه‏های علمی و آموزشی همایش از ارائه مقالات، کارگاه‏های آموزشی و برگزاری نشست کمیته‏های تخصصی این انجمن در محل پردیس دانشکده مهندسی دریای دانشگاه امیرکبیر در بندرعباس خبر داد.

وی با بیان اینکه «این برنامه‏ها در 7 سالن موازی ارائه می‎شود»، توضیح داد: در این دوره از همایش، 453 مقاله دریافت و پس از طی مراحل داوری توسط بیش از 90 داور و پر شدن 1971 فرم داوری، 263 مقاله پذیرفته شد که از این رقم، 38 مقاله به صورت شفاهی و حدود 50 مقاله به شکل پوستر در همایش ارائه خواهد شد.

زراعتگر افزود: در انتخاب مقالات برای ارائه شفاهی، هم کیفیت و سطح علمی و هم تنوع موضوعی مورد توجه بوده است تا همه حوزه‏های دریایی تحت پوشش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه «در انتخاب کارگاه‏های آموزشی هم همین سیاست مبنای انتخاب بوده است»، اعلام کرد: 15 کارگاه آموزشی توسط شرکت‏ها و ارگان‏های عمده دریایی کشور هریک به مدت یک و نیم تا دو ساعت در سه سالن موازی طی روزهای 11 و 12 آذرماه ارائه خواهد شد که فرصت مناسبی را برای استفاده دانشجویان و کارشناسان از تازه‏ترین دستاوردهای دریایی کشور به دست می‏دهد.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به افتتاح نمایشگاه بین‏المللی دریایی در ساعت 17 و 30 دقیقه روز 11 آذرماه در محل نمایشگاه‏های بین‏المللی بندرعباس، گفت: این نمایشگاه طی چهار روز از ساعت 17 تا 22 میزبان علاقمندان خواهد بود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

وی درباره برنامه‏ اختتامیه همایش نیز از رایزنی برای حضور دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در این مراسم خبر داد و گفت: هماهنگی‏های لازم در این زمینه از سوی مجمع نمایندگان استان هرمزگان در حال انجام است.

زراعتگر افزود: قبل از مراسم اختتامیه، میزگرد بررسی موفقیت‏ها و چالش‏های صنایع دریایی هرمزگان با حضور مدیران ذیربط استانی برگزار خواهد شد.

دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی درباره برنامه‏های جانبی همایش نیز گفت: سه پروژه بزرگ دریایی شامل حوض خشک تعمیرات کشتی عظیم گسترش هرمز، اولین کشتی تحقیقاتی ایران و شناورهای مسافری و خدماتی ساخته‏شده از محل طرح وجوه اداره‏شده سازمان بنادر و دریانوردی در روز اول همایش افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین بازدیدهای عمومی از بندر شهیدرجایی، مجتمع کشتی‏سازی ایزوایکو و جزیره قشم پیش‏بینی شده که در روزهای 13 و 14 آذرماه انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، شانزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‏المللی دریایی طی روزهای 11 تا 14 آذرماه جاری از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران با همکاری ارگان‏های دریایی کشور در بندرعباس برگزار خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید