تولید 98 تن گوشت ماهی در فردوس

سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۹۰ بازدید

تولید 98 تن گوشت ماهی در فردوس
رجبی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: خرده مالک بودن اراضی کشاورزی و منابع آبی، فقدان مالکیت اراضی و آبی و وجود موقوفات که تنها کشاورزان شارب محسوب می‌شوند از جمله محدودیت‌های اجتماعی بخش کشاورزی فردوس است.
وی ادامه داد: عدم وجود تشکل منسجم از خبرنگاران بخش کشاورزی که بتوانند مسائل و مشکلات را با مسئولان مطرح کنند از محدودیت تشکیلاتی بخش کشاورزی فردوس است.
*رفع محدودیت‌ها و تحقق قابلیت‌ها در بخش کشاورزی
فرماندار فردوس تصریح کرد: رفع محدودیت‌ها و تحقق قابلیت‌های منطقه با سرمایه‌گذاری مناسب، تحقق اعتبارات دولتی در راستای حفظ منابع آب و خاک و اختصاص تسهیلات مناسب به منظور اشتغال در بخش کشاورزی می‌تواند به این بخش کمک کند.
رجبی‌مقدم افزود: همچنین اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح خاک اراضی کشاورزان، قانون‌مند کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی، یکپارچه‎سازی و تغییر نظام‌های بهره‌برداری از خرده مالکی به تشکل‌های شرکت‌های تعاونی تولید و شرکت‌های سهامی زراعی به رفع محدودیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان کمک می‌کند.
وی از مهم‌ترین اهداف و ماموریت‌های کشاورزی در توسعه منطقه و استان خبر داد و افزود: افزایش بهره‌وری کارایی مصرف آب، ماموریت ایجاد امنیت و تامین مواد غذایی، حفظ منابع و افزایش تولید در واحد سطح، افزایش کیفیت استفاده بهینه از منابع آب و خاک و آموزش نیروی انسانی متخصص از اهداف کیفی بلند مدت بخش کشاورزی فردوس است.
*وجود 60 مزرعه پرورش ماهی در فردوس
فرماندار فردوس به وضعیت شیلات و آبزیان فردوس اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر تعداد 60 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد.
رجبی‌مقدم با بیان این‌که در این مزارع 175 هزار قطعه ماهی وجود دارد، متذکر شد: از این تعداد 100 هزار قطعه ماهی گرمابه و 75 هزار قطعه ماهی سرد آبی هستند.
وی اضافه کرد: در بخش پرورش ماهی 98 تن گوشت ماهی در فردوس تولید شده است.
فرماندار فردوس خاطر نشان کرد: از این میزان 62 تن ماهی گرم‌ آبی و 36 تن ماهی سرد آبی بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید