توسعه صنایع دریایی تنها راه تحقق بند دهم سیاست های کلی جمعیت است

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

توسعه صنایع دریایی تنها راه تحقق بند دهم سیاست های کلی جمعیت است
در صورت حمایت مسئولین و اختصاص اعتبارات لازم صنایع دریایی خصوصا در بخش های شیلات، کشتی سازی و فراساحل می‏توانند شهرهای ساحل جنوب کشور را به سمت توسعه و تحول بی نظیری پیش ببرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: توسعه صنایع دریایی در سواحل جنوبی کشور تنها راه تحقق بند دهم سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص جمعیت است.
به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‏رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد سعید سیف دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی با اشاره به بند دهم سیاست‏های کلی نظام توضیح داد: در بند دهم سیاستهای کلی نظام در خصوص جمعیت بر حفظ و جذب جمعیّت در روستاها و مناطق مرزی و کم تراکم و ایجاد مراکز جدید جمعیّتی به‏ویژه در جزایر و سواحل خلیج فارس و دریای عمان از طریق توسعه شبکه‌های زیربنایی، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای کسب و کار با درآمد کافی تاکید شده است که تحقق این امر با توسعه صنایع دریایی به خوبی امکان پذیر است.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم بخش صنایع دریایی در اقتصاد کشور تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولین و اختصاص اعتبارات لازم صنایع دریایی خصوصا در بخش های شیلات، کشتی سازی و فراساحل می‏توانند شهرهای ساحل جنوب کشور را به سمت توسعه و تحول بی نظیری پیش ببرد.
سیف با اشاره به تشکیل ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این ستاد گامی در راستای توسعه صنایع دریایی در کشورمان است که نشان دهنده اراده مجموعه نظام در استفاده بهینه از ظرفیت های بخش دریایی است.
منبع :پایگاه اطلاع رسانی دولت

دیدگاه خود را بیان کنید