تولید 3900 تن ماهی در استان کرمانشاه

چهار‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

تولید 3900 تن ماهی در استان کرمانشاه
خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیومرث شهبازی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال سه هزار و 900 تن انواع ماهیان گرمابی در استان کرمانشاه تولید شود.
بر اساس گزارش جهاد کشاورزی، شهبازی افزود: سال گذشته 2 هزار و 295 تن انواع ماهیان گرمابی از مجتمع پرورش ماهی شهدای قصرشیرین برداشت شد و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به 2 هزار و 600 تن برسد.
به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه، پرورش ماهیان گرمابی در مجتمع شهدای قصرشیرین به دو صورت مونوکالچر (تک گونه ای) و پلی کالچر (به ‌همراه سایر گونه‌ها) صورت می‌گیرد.
شهبازی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 25 تن انواع ماهیان گرمابی از دیگر منابع آبی و سدهای استان تولید شد، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به یک‌هزار و 300 تن برسد.
وی خاطر نشان کرد: ماهیان گرمابی در برخی سدهای استان از جمله سدهای شیان، آزادی، کل‌کش و زاگرس پرورش می‌یابند، ضمن اینکه در سطح رودخانه‌ها و منابع آبی نیز پرورش این نوع از آبزیان انجام می‌شود.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ‌هد (سرگنده) را از جمله انواع ماهیان گرمابی برشمرد که در استان کرمانشاه تولید می‌شوند و میانگین تولید ماهیان گرمابی در استان را سه تن در هکتار عنوان کرد.
شهبازی ابراز داشت: استان کرمانشاه در زمینه تولید ماهیان گرمابی رتبه اول کشوری را در بین استان‌های غیرساحلی و رتبه ششم را در بین تمامی استان‌های کشور در اختیار دارد.
وی افزود: هم‌اکنون ماهیان گرمابی استان از نظر وزن در وضعیت خوبی به‌ سر می‌برند و وزن آن‌ها به ‌حدود دو و نیم تا سه کیلوگرم رسیده و با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت ماهی در مرزهای استان مناسب است، توصیه شده تا برداشت ماهی آغاز شود و تا اواخر آبان ماه ادامه می‌یابد

دیدگاه خود را بیان کنید