برداشت میگو از مزارع شهرستان دیلم آغاز شد

چهار‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید

برداشت میگو از مزارع شهرستان دیلم آغاز شد
خبرگزاری مهر، رئیس اداره شیلات شهرستان دیلم با اشاره به عملیات برداشت میگو از مزارع پرورشی شهرستان در مجتمع بویرات، گفت: در سال جاری 29 مزرعه در قالب 339 هکتار اراضی پرورش میگو فعال است که نسبت به سال گذشته افزایش 31.5 درصدی داشته است.
قوامی فر با اشاره به اینکه برداشت میگو از مزارع شهرستان از پنجم مهرماه آغاز شده افزود: تا کنون از چهار استخر از مجموع 279 استخر ذخیره شده بیش از 12 تن برداشت شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت به 750 تن برسد که این میزان نسبت به سال گذشته 20 در رشد خواهد داشت.
وی ادامه داد: ترویج میگوی پرورشی یکی از راه‌های جلوگیری از صید غیر مجاز میگو در فصل‌های ممنوع صید است که جمعیت میگوهای دریایی را تهدید می کند .برداشت میگو در شهرستان دیلم تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
هشت درصد جمعیت شهرستان دیلم سالمند هستند
مسئول برنامه سلامت سالمندان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دیلم گفت: 8 درصد از جمعیت شهرستان دیلم سالمند هستند.
سیده مریم هاشمی صبح سه شنبه در گفتگو با روابط عمومی شبکه افزود: دو هزار و 460 نفر از جمعیت شهرستان دیلم را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می دهند که از این تعدادیک هزار و 352 زن و یک هزار و 108 مرد هستند.
وی بیان داشت: در جامعه مدرن امروزی سالمندان با چالشهای خاصی نظیر عدم آگاهی از تغذیه سالم،عدم آگاهی از چکاب مناسب، عدم آگاهی از رفتارهای پرخطر و تنهایی روبرو هستند و به همین دلیل دچار بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان، بیماریهای قلبی عروقی، فشارخون ، دیابت و افسردگی می شوند.
هاشمی افزود: در شهرستان دیلم طبق برنامه ریزیهای انجام شده در ابتدای سال، هدف برنامه مراقبتی سالمندان به این گونه تعیین شده است که برای20 درصد از سالمندان منطقه شهری و 50 درصد سالمندان منطقه روستایی برنامه های مراقبتی و آموزشی انجام پذیرد.
مسئول برنامه سالمندان دیلم تصریح کرد: برنامه مراقبتی شامل مراقبت کاردان درشهر و بهورز در روستا است که در سطح اول سالمند توسط کاردان بهداشتی یا بهورز ارزیابی و مراقبت شده و بر اساس مشکلات ارزیابی شده بیماری سالمند طبقه بندی می شود.
مانور اطفای حریق در گناوه برگزار شد
مانور اطفای حریق و کلاس آموزشی آتش‌نشانی ویژه آتش‌نشانان واحد آتش‌نشانی شرکت بندرسازان عصر امروز در محوطه اداره بندر و دریانوردی شهرستان گناوه برگزار شد.
مسئول آتش‌نشانی شرکت بندرسازان در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: در این مانور آتش‌نشانان و کارکنان و مسئولان شرکت با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات موجود، با عملیات اطفای حریق از جامدات و مایعات قابل اشتعال و حفاظت از کالاهای مجاور حریق آشنا شدند.
محمدرضا محمدی‌زاده گفت: در این مانور به آتش‌نشانان توضیحات لازم در زمینه انواع کپسول‌های خاموش‌کننده دستی، نوع خاموش‌کننده‌ها و همچنین طرز استفاده و طریقه خاموش کردن آتش توسط خاموش‌کننده‌ها ارائه شد.
محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: در این راستا انجام مانو‌رهای دوره‌ای و به‌منظور ارتقای سطح توان عملیاتی نیروهای شرکت بندرسازان به هنگام بروز حریق و حوادث احتمالی، مانور اطفای حریق در بندر گناوه برگزار شد

دیدگاه خود را بیان کنید