صيد هشت و نيم تن ماهي در شش ماهه نخست امسال درجزيره كيش

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


در اين منطقه ۳۸۰ صياد از راه ماهيگيري با ۶۰ فروند قايق صيادي و ۲۰ فروند لنج صيادي امرار معاش مي كنند كه در شش ماهه نخست امسال هر صياد به طور ميانگين ۲ تن و ۲۵۳ كيلوگرم ماهي صيد كرده است.
با توجه به اهميت حفظ محيط زيست در جزيره كيش، نمايندگي اداره كل شيلات هرمزگان در جزيره كيش بر روند تمامي فعاليت هاي صيادان در اين منطقه نظارت مي كند.
ترويج و ترغيب صيادان به گسترش فرهنگ نوين صيادي در راستاي رعايت اصول صيد پايدار، ارتقاء سطح علمي و مهارت هاي عملي صيادان براي حفظ ذخاير آبزيان و مرجان ها، ساماندهي شناورهاي صيادي، شارژ سوخت شناورها بر اساس ميزان دريا روي و ماندگاري در دريا، صدور و تمديد مجوزهاي صيد، رسيدگي به تخلفات صيادي و بررسي و معرفي شناورهاي صيادي به منظور دريافت تسهيلات براي بهسازي شناورها و خريد تجهيزات صيادي از مهم ترين فعاليت هاي اداره شيلات كيش است.
بر اساس گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري سازمان منطقه آزاد كيش، ترغيب صيادان و سرمايه گذاران بخش خصوصي براي توسعه سرمايه گذاري در زمينه پرورش ماهي در قفس به عنوان بهترين روش صيادي، تكثير و پرورش ماهيان زينتي، تكثير و توليد خيار دريايي از ديگر فعاليت هاي نمايندگي اداره شيلات استان در كيش است

دیدگاه خود را بیان کنید