90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود
خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، آئین تجلیل از 54 دریایی نمونه مازندران به مناسبت روز جهانی دریانوردی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار شد.
معاون عمرانی استاندار مازندران در این مراسم با اشاره به خدمات 80 ساله بندر نوشهر، نقش این بندر را در رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و استان بسیار مهم توصیف کرد.
سیدعیسی هاشمی حیدری خواستار توجه بیشتر مسئولان به توسعه همه‌جانبه بندر نوشهر به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی آن در داخل و حتی خارج از کشور شد.
وی افزود: دریا می‌تواند در زندگی بشر نقش مؤثری ایفا کند، به طوری‌ که در حال حاضر 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا صورت می‌گیرد، پس توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی در بخش بار و مسافر بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت روز جهانی دریانوردی از زحمات فعالان عرصه دریا و دریانوردی شاغل در اداره کل و سایر ارگان‌های دریایی استان مانند دانشگاه‌های علوم و فنون دریایی، شیلات، دریابانی، مرزبانی و شرکت‌های کشتیرانی قدردانی کرد.
سیدنبی سیدپور با اشاره به سابقه طولانی برگزاری مراسم جشن دریانوردی در ایران اظهار داشت: جشن دریانوردی از گذشته بسیار دور در روز 10 مرداد ماه هر سال که دریا به آرامش نسبی می‌رسد، در کشور ما برگزار می‌شود و پس از آن دریانوردان به تجارت و امرار معاش از طریق حمل و نقل دریایی می‌پرداختند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر لازمه رسیدن به توسعه پایدار را توجه به توسعه دریامحور و بهره‌گیری از قابلیت‌های منحصر به فرد این موهبت عظیم خدادادی عنوان کرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با دارا بودن 30 فروند کشتی تجاری در دریای خزر موقعیت مناسبی در عرصه دریانوردی در بین سایر کشورهای حاشیه خزر کسب کرده است.
به گزارش فارس، قرائت پیام کوجی سکیمیزو دبیرکل سازمان جهانی دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانوردی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و در پایان با اهدای لوح سپاس از زحمات 12 نفر از کارکنان بخش دریایی و سه آتش‌نشان نمونه اداره کل و 39 نفر از فعالان برتر حوزه دریانوردی شاغل در سایر ارگان‌های دریایی استان تجلیل شد

دیدگاه خود را بیان کنید