تولید 7 هزار تن انواع ماهیان آبزی در زنجان

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

تولید 7 هزار تن انواع ماهیان آبزی در زنجان
بورانی در گفتگو با خبرنگار مهر،از تولید دو نوع ماهی سرد آبی و گرمایی در استان زنجان خبر داد و افزود: ماهیان گرمابی عبارتند از ماهی کپور معمولی، علفخوار، کپور سرکنده و نقره ای هستند.
وی ماهیان سردآبی را قزل آلای دریای خزر نام برد و همچنین انواع ماهیان سد خاکی در استان تولید می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان نسبت به هدفگذاری که توسط مرکز شیلات هدفگذاری شده بود 145 درصد رشد دارد.
صیاد بورانی تاکید کرد: هدفگذاری که برای سال گذشته برای تولید ماهی در استان تعیین شده بود 3 هزار و 23 تن بود که بیش از هدفگذاری برنامه پنجم توسعه محقق شد.
وی افزود: طی چند سال اخیر این استان در آبزی پروری بین مراکز شیلات کشور رتبه اول کشوری را دارد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان یادآور شد: از این میزان ماهی که در استان تولید می شود 3 هزار تن انواع ماهی به استانهای همجوار آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و تهران صادر می شود و 500 تن هم به سیلمانیه عراق صادر می شود.
صیاد بورانی گفت: ارزش ریالی صادرات این ماهیان 35 میلیارد تومان است.
وی تنها راه افزايش توليدات آبزيان را توسعه آبزی پروري دانست و تصريح كرد: بر اساس گزارش های رسيده كل توليدات در سال ۲۰۱۰ ميلادی ۱۵۰ ميليون تن است كه ۴۰ درصد اين توليدات از آبزی پروری حاصل شده است.
صیاد بورانی تصریح کرد: اين ميزان توليد در استان زنجان با تعامل و همكاری دست اندركاران در راستای توسعه و گسترش آبزی پروری محقق شده است

دیدگاه خود را بیان کنید