آبزی پروری در کشور توسعه می یابد

پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


خبرنگار مهر، عباسعلی مطلبی ظهر چهارشنبه در همايش موسسه تحقيقات واكسن و سرم سازی رازی که به مناسبت هفته دامپزشکی در کرج برگزار شد، توسعه آبزی پروری را از برنامه های مهم سازمان شیلات ایران اعلام کرد و گفت: در برنامه پنجم توسعه، افزايش آبزی پروری در كشور بيش از يك ميليون تن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تا کنون صد پروژه تحقيقاتی در زمينه بهداشت، آبزيان و محصولات آبزی اجرا شده که بهبود شرايط بهداشتی، نگهداری، پرورش و صيد و اقدام در زمينه سالم نگه داشتن محيط زيست آبزيان از طرح های مهم اين سازمان است.

مطلبی اظهار داشت: اکنون آبزی پروری در کشور از شتاب خوبی برخوردار است و امیدواریم با اتمام طرح های تحقیقاتی افق برنامه پنجم توسعه محقق شود.
پروژه های تحقیقاتی کاربردی شود

رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران در ادامه بر ضرورت کاربردی کردن پروژه های تحقیقاتی برای رفع نياز كشور تاکید کرد و گفت: عملیاتی کردن طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در کشور که از پشتوانه دانشگاهی و علمی برخوردار هستند، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی در بهبود وضعیت حوزه های مختلف و افزایش تولید نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به اينكه در زمينه دامپزشكی نيازمند استفاده از ظرفيت ها در بخش های خصوصی هستيم، افزود: بايد از نيروهای متخصص كه در بخش های خصوصی فعاليت دارند نهايت استفاده را برد.
انتظار از سازمان دامپزشکی، تحقق کامل امنیت غذایی
رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران در پایان یادآور شد: به منظور تضمين كيفيت و سلامت مواد غذایی؛ بهبود شرايط بهداشتی خوراك دام، طيور و آبزيان، توسعه مراقبت و مبارزه با بيماریهای دام، طيور، زنبور عسل و آبزيان از طريق توسعه و يكپارچه سازی سيستم اطلاعات جغرافيايی بيماریها،‌اعمال اقدامات قرنطينه ای و هدفمند سازی واكسيناسيون ها اكنون در دستور كار سازمان دامپزشكی قرار دارد.
مطلبی گفت: انتظار از سازمان دامپزشكی ايجاد غذای سالم و تحقق كامل امنيت غذايی است

دیدگاه خود را بیان کنید