۱۵۴ طرح امسال در شهرستان دیر اجرا و تکمیل می‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید


خبرگزاری تسنیم از بوشهر، رضا عوض‌پور امروز در نشستی با اصحاب رسانه ظرفیت شهرستان دیر در ابعاد تجاری، شیلات و کشاورزی را برشمرد و اظهار کرد: این شهرستان که دارای بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور است، درصید و پرورش آبزیان نقش ویژه‌ای دارد به گونه‌ای که این بندر در صید آبزیان به ویژه ماهی و میگو با دارا بودن صیدگاه‌های مهم بخش عمده‌ای از تولید آبزیان استان بر عهده دارد.
وی پرورش ماهی در قفس را از دیگر ویژگی‌های این بندر برشمرد، افزود: در بندر دیر، با داشتن سواحل ویژه پرورش میگو جایگاه اقتصادی این بندر را متحول کرده است که جا دارد مسئولان به اقتصاد و برنامه‌های معیشتی دیر توجه ویژه کنند.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گمرک دیر را از دیگر ویژگی‌های اقتصادی این بندر نام برد و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال به ارزش 15 میلیون دلار تجارت از طریق گمرک دیرصورت گرفته که نشان از ظرفیت بالای اقتصادی دیر است.
عوض‌پور با بیان اینکه استاندار بوشهر با توجه به شرایط نامطلوب دیر، نگاه ویژه‌ای به شهرستان دیر دارد، افزود: امسال برای تسریع و تکمیل 154 طرح عمرانی 17 میلیارد تومان اختصاص یافته و این درحالی است که در سفر استاندار به دیر و نشست با مدیران این شهرستان 35 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد که تا پنج‌شنبه این اعتبار به دستگاه‌های ذیربط پرداخت می‌شود.
وی گفت: با بیان اینکه 13 میلیارد ریال برای کمک به شهرداری‌های دیر اختصاص یافته است تصریح کرد: این اعتبار تا روز پنجشنبه در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد تا در جهت عمران شهری سرمایه‌گذاری کنند.
معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه اعتبارات دیر، بیش از 11 درصد از میانگین کشوری افزایش دارد، گفت: میانگین تخصیص اعتبارات در سایر استان‌ها کمتر از 14 درصد است، درحالی‌که میزان تخصیص اعتبارات در دیر 25 درصد بوده که نشان از توجه ویژه استاندار به این شهرستان است.
عوض‌پور گفت: در نیمه نخست امسال میزان تخصیص در استان بوشهر 500 میلیارد ریال بود، که 22 میلیارد ریال آن مربوط به دیر است.
وی گفت: تخصیص اعتبارات در دیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر شده است

دیدگاه خود را بیان کنید