ارائه گزارش جامع صنایع دریایی به مسؤولان دولت یازدهم

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

ارائه گزارش جامع صنایع دریایی به مسؤولان دولت یازدهم
سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی با اعلام جزئیات برنامه‏های این دوره همایش از دریافت 547 مقاله و شکسته شدن رکورد دریافت مقالات در ادوار برگزاری همایش صنایع دریایی خبر داد.
محمدسعید سیف در آخرین جلسه ستاد اجرایی پانزدهمین همایش صنایع دریایی که به میزبانی سازمان شیلات ایران برگزار شد؛ گفت: در این دوره، 547 مقاله در حوزه‏های مختلف علوم، صنایع و فعالیت‏های دریایی دریافت شد که بالاترین تعداد مقالات دریافتی در 15 دوره همایش محسوب می‏شود.
وی افزود: این تعداد مقاله توسط حدود 100 داور بررسی شد که از این میان، 306 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و حدود 40 مقاله طی دو روز برگزاری همایش ارائه خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به دعوت از معاون اول رییس‏جمهور، چندین تن از وزرای مسؤول در حوزه دریایی، نمایندگان و اعضای فراکسیون دریایی مجلس و فرماندهان نیروهای دریایی سپاه و ارتش اعلام کرد: تعدادی از این میهمانان در دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه همایش سخنرانی خواهند داشت.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی از برگزاری پانل تخصصی «چالش‏ها و راهکارهای بهبود صنایع دریایی» در مراسم افتتاحیه خبر داد و گفت: این پنل در سطح معاونان وزرا و مدیران عامل شرکت‏های بزرگ کشتی‏سازی و کشتیرانی و در قالب مجموعه سخنرانی ارائه خواهد شد تا مسؤولان دولت یازدهم در ابتدای کار خود در جریان وضعیت و چشم‏انداز این صنعت قرار بگیرند.
وی همچنین اعلام کرد: در نخستین سخنرانی همایش نیز گزارشی جامع از وضعیت صنعت دریایی و چالش‏های اصلی همچون تحریم‏ها، روند خصوصی‏سازی، اجرای نامناسب قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، مشکلات مالی و مدیریتی و... توسط دبیر همایش و یا رییس هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به حاضران و مسؤولان ارائه خواهد شد.
سیف با پیش‏بینی حضور 600 تا 700 تن از کارشناسان و فعالان دریایی کشور در همایش صنایع دریایی گفت: برای استفاده بهتر از این گردهمایی بزرگ، جلسات کمیته‏های تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار خواهد شد که هر یک از کمیته‏ها برنامه‏های خاصی را برای جلسات خود طراحی کرده‏اند.
وی بررسی و نهایی کردن بندهای قطعنامه پایانی را از برنامه‏های مشترک کمیته‏های تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران معرفی کرد و گفت: پیگیری روند اجرای مفاد قطعنامه‏های قبل و چالش‏ها و کاستی‏های موضوع نیز در این جلسات بررسی خواهد شد.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی با بیان اینکه «مفاد قطعنامه‏های قبلی همایش‏های صنایع دریایی تا آن حد که بضاعت انجمن مهندسی دریایی ایران بوده، پیگیری شده و دستاوردهایی را نیز به همراه داشته است»، تأکید کرد: در عین حال، بسیاری موارد هم فراتر از توان انجمن است که باید مجموعه ارگان‏های دریایی، مجلس و وزارتخانه‏ها برای تحقق آن مشارکت کنند.
سیف به برگزاری شش کارگاه‏ آموزشی در دو روز همایش اشاره کرد و گفت: در انتخاب عناوین کارگاه‏ها تلاش شده حیطه‏های مختلف علمی، فنی و مدیریتی را پوشش دهیم.
وی همچنین از هماهنگی برای حضور رییس انجمن کشتی‏سازی ژاپن و متخصصانی از انگلستان در این دوره همایش خبر داد.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی همچنین به افتتاح ششمین نمایشگاه بین‏المللی صنایع دریایی و دریانوردی در عصر روز هفتم آبان ماه اشاره کرد و گفت: بیش از 100 شرکت داخلی و چند شرکت خارجی از کشورهای امارات، ترکیه و سنگاپور در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‏اند.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی با اشاره به واگذاری بیش از 5000 مترمربع غرفه نمایشگاهی درعین حال از عدم همکاری برخی سازمان‏ها و شرکت‏های عمده دریایی در این دوره نمایشگاه انتقاد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که ستاد برگزاری نمایشگاه حداکثر تخفیف‏ها را برای این مراکز قائل شد.
وی از ارگان‏ها و شرکت‏های عمده دریایی که تاکنون حضور خود در نمایشگاه را قطعی نکرده‏اند، خواست طی چند روز باقیمانده دراین زمینه اقدام کنند تا مسؤولان کشور از این طریق در جریان بضاعت و توانمندی کشور در بخش دریا قرار بگیرند.
گفتنی است، ‌پانزدهمین همایش صنایع دریایی و ششمین نمایشگاه بین‏المللی صنایع دریایی و دریانوردی طی روزهای هفتم تا دهم آبان ماه سال جاری با حضور چند تن از وزرا، فرماندهان دریایی ارتش و سپاه، نمایندگان مجلس و ده‏ها تن از کارشناسان صنعتی و دانشگاهی حوزه دریایی در جزیره کیش برگزار می‏شود

دیدگاه خود را بیان کنید