فعالیت 9 واحد تولید ماهیان زینتی در شهرستان زنجان

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

فعالیت 9 واحد تولید ماهیان زینتی در شهرستان زنجان
نهاوندی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مساحت این واحد‌های تولیدی بیش از هزار متر مربع است.
وی به میزان تولید این واحدها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته برآورد بیش از یک میلیون تنی از تولید این واحدها صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید بچه ماهی در شهرستان زنجان اشاره کرد و یادآور شد:6 واحد تولیدی در این بخش فعالیت دارند.
این مسئول مساحت این واحدهای تولیدی را یادآور شد و تاکید کرد: این واحدها در مساحتی بالغ بر 800 متر مربع فعالیت دارند.
نهاوندی‌پور به میزان تولید این واحدها نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 3 میلیون تن بچه ماهی در این واحدها تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به ظرفیت‌های تولید آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های استان دارای ظرفیت‌های بالایی برای تولید انواع آبزیان هستند.
وی تولید آبزیان گرم‌آبی و سردآبی را در استان یادآور شد و ادامه داد: تولید انواع آبزیان در بخش گرم‌آبی و سردآبی در سطح استان صورت می‌گیرد.
نهاوندی‌پور با بیان اینکه در هر دو بخش گرم‌آبی و سردآبی تولیدات خوبی در سطح استان صورت می‌گیرد، افزود: برنامه پنج ساله برای تولید آبزیان استان پیش‌بینی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به نوع پرورش انواع آبزیان در سطح استان اشاره کرد و ابراز داشت: در بخش سردآبی در مزارع منفرد، مزارع خرد تیپ و مزارع خرد ذخیره پرورش آبزیان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در استخر خاکی نیز پرورش ماهی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: این پرورش‌ها به صورت مدار بسته و قفس نیز در این بخش انجام می‌شود.
نهاوندی‌پور با بیان اینکه در سطح استان ماهیان خاویاری نیز تولید می‌شود، متذکر شد: در شهرستان‌های استان شاه میگو و انواع آبزیان تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ظرفیت بخش شیلات استان را یادآور شد و اذعان داشت: استان در پرورش انواع آبزیان دارای ظرفیت‌های بالایی است

دیدگاه خود را بیان کنید