پیش بینی برداشت بیش از 300 تن میگو از سایت گمیشان

سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


(ایسنا)، "علی اکبر پاسندی" افزود: پیش بینی می‌شود‌ امسال حدود 250 تن میگو صادر شود که 50 تن آن برای مصارف داخلی در استان¬‌های گلستان، مازندران و تهران عرضه شده و در اختیار مردم قرار می¬‌گیرد
مدیرکل شیلات گلستان همزمان با آغاز صید میگو در گلستان، گفت: پیش بینی می¬‌شود امسال بیش از 300 تن میگو از سایت گمیشان برداشت شود
مدیرکل شیلات استان گلستان ادامه داد: هر کیلو میگو به قیمت 6 تا 7 دلار صادر خواهد شد و در داخل نیز با قیمت 13 تا 15هزار تومان عرضه می‌شود.
وی تصریح کرد: در سالجاری با توجه به افزایش نهادهای تولید از جمله غذای کنسانتره و بچه میگو، باعث شده هزینه تولید نسبت به سال قبل 70 درصد افزایش داشته و در نتیجه قیمت فروش محصول هم افزایش یابد.
پاسندی تاکید کرد: برای تطابق مصرف داخلی و ترویج فرهنگ مصرف با هماهنگی به عمل آمده با تولید کنندگان قیمت کلی فروش برای مصرف کنندگان داخلی عرضه می¬‌گردد.
وی با بیان اینکه امسال 29 میلیون پست لارو میگو( بچه میگو) ذخیره سازی شده بود، افزود: این پست لاروها 12 تا 15 روزه بوده و در مدت140روز به وزن متوسط 15.5 گرم رسیده اند.
مدیرکل شیلات استان همچنین اظهار کرد: برای پرورش این میزان میگو 240 هکتار از مزارع سایت میگوی گمیشان به این امر اختصاص یافته و مساحت مفید آن 166.5هکتار بوده است.
وی گفت: در حال حاضر میگوی برداشت شده در دو کارخانه در جزیره آشوراده و بندرترکمن فرآوری می شود و سپس توسط دو گروه صادرکننده از صاحبان مزارع خریداری شده و بعد از فرآوری به کشورهای چین، کره، اسپانیا، ایتالیا و عمارات عربی صادر می شود.
پاسندی در پایان اظهار امیدواری کرد، در سال آینده 600 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شود که برای این میزان میگو 20 مزرعه 20 هکتاری نیاز است

دیدگاه خود را بیان کنید