کشف 2574 رشته دام فلسدار و غضروفی از متخلفان در نوار ساحلی گیلان

یک‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

کشف 2574 رشته دام فلسدار و غضروفی از متخلفان در نوار ساحلی گیلان
خبرنگار مهر، حجت سعیدی ظهر شنبه در جلسه شیلات استان افزود: از این میزان هزار و 709 رشته دام فلسدار و 865 رشته دام غضروفی بوده است.
وی همچنین از توقیف انواع قایق موتوری به تعداد سه فروند اشاره کرد و اظهار داشت: در این ارتباط پنج متخلف دستگیر و 17 کیلو ماهی غضروفی و استخوانی کشف شد.
مدیرکل شیلات گیلان از توقیف 188 شاخه 188 و سه دستگاه پره در نوار ساحای استان خبر داد و گفت: پرسنل یگان حفاظت شیلات در اجرای وظایف خود و با توجه به شروع فصل صید شرکت های تعاونی پره و صیدگاه های ماهیان خاویاری و برای حمایت از صید قانونی پایدار، پاکسازی و جمع آوری آلات و ادوات صید غیر مجاز و حفظ ذخایر ارزشمند دریای خزر عملیاتی طی دو مرحله با استعداد 223 نفر نیرو و با استفاده از تمامی امکانات، تجهیزات دریایی و ساحلی ( انواع قایق های سبک و سنگین 52 فروند و 22 دستگاه خودرو ) در کل حوزه استحفاظی از آستارا تا چابکسر به ویژه مناطق آلوده انجام شد.
وی ادامه داد: صید ماهیان استخوانی از دریایی خزر در شهرستان های آستارا، تالش و رضوانشهر از اول مهر و دیگر شهرستان های نوار ساحلی استان از بیستم مهر ماه امسال آغاز شد.
سعیدی افزود: چهار هزار صیادان گیلانی در این مدت موفق به صید 88 تن ماهی شدند که از این میزان 60 تن ماهی کفال، 22 تن ماهی سفید و بقیه سایر گونه ها بوده است.
وی اذعان داشت: با این میزان صید 15 میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان استان شد.
مدیرکل شیلات گیلان پیش بینی کرد که درصورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی تا پایان فصل صید، صیادان گیلانی افزون بر چهار هزار تن ماهی صید کنند

دیدگاه خود را بیان کنید