همکاران میتوانند از اینجا مشکلات و تنگناهای فعالیت های شیلاتی شخصی و منطقه ای خود را جهت اطلاع مسئولین مربوطه ارسال نمایند
کلیه فعالان شیلاتی از اینجا میتوانند تصاویر و ویدئو های جالب شیلاتی را ارسال کنند که به نام خودشان ثبت و در معرض تماشای همکاران گذاشته شود.
حضور شما در پایگاه اینترنتی ایران آکوا iranaqua.ir
از اینجا رایگان فعالیت های شیلاتی خود را به همکاران و علاقه مندان بیشتر معرفی کنید
کارشناسان و متخصصین محترم علوم شیلاتی از اینجا میتوانند نسبت به معرفی و ارتباط بیشتر با همکاران شیلاتی اقدام کنند
همکاران شیلاتی میتوانند از اینجا اخبار صنف شیلاتی خود را ارسال و منتشر کنند
ایران آکوا iranaqua.ir اولین مرجع ارتباط علمی تجاری خانواده بزرگ شیلات ایران
خبرگزاری تسنیم : محمدسعید سیف دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی افزود:صنایع دریایی از بعد صنعتی ، اقتصادی و سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل تصمیمگیریها در این حوزه کار سادهای نیست.
وی با اشاره به اینکه همایشها به صورت دوسالانه در کیش برگزار میشود گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهها نیز برگزار میشود و امیدواریم دولت یازدهم توجه جدیتری به مباحث مربوط به دریا داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مشکلات زیادی در این حوزه داریم که باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: صنعت دریایی موضوعی فرابخشی است که وزارتخانهها و دستگاههای مختلفی با آن درگیر هستند و دارای مشکلات اساسی هستند از این رو امیدواریم در قالب شورای عالی صنایع دریایی و صندوق توسعه صنایع دریایی شاهد توجه بیشتری به صنایع دریایی باشیم.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی با تاکید بر اینکه در این صنعت افراط و تفریط صورت میگیرد افزود: متاسفانه کشتیسازان بزرگی مانند ایزوایکو، صدرا، اروندان به بخش خصوصی واگذار شدهاند.
سیف با تاکید بر اینکه خصوصیسازی باید انجام شود در عین حال تصریح کرد: این کشتیسازان کارهای بزرگی در حوزه صنایع دریایی انجام دادهاند و سابقه بیش از 40 سال را دارند متاسفانه در واگذاری این قبیل شرکتها افراط و تفریط صروت گرفته است.
وی دربخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کشتیسازان بزرگ برای پشتیبانی و نوسازی ناوگان استفاده شود گفت: در حال حاضر ناوگان فرسوده و سکوهای دریایی نیازمند یک صنعت دریایی قوی هستند. همچنین در پشتیبانی سکوهای نفتی نیز باید از ظرفیتهای داخلی استفاده کنیم. متاسفانه در حال حاضر در پشتیبانی این سکوها وابسته به خارج هستیم و اکثر ناوگان پشتیبانی متعلق به کشورهای دیگر است.
دبیر پانزدهمین همایش صنایع دریایی با ابراز امیدواری در خصوص تقویت توانمندیهای داخلی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت صنایع دریایی نه چندان ایدهآل اما قابل قبول است. نکتههای مثبتی داریم که اگر از آن استفاده کنیم دستاوردهای بهتری خواهیم داشت.
سیف ساخت سکوی امیرکبیر، افراماکس، کشتیهای کانتینربر و ناوهای جنگی را از جمله دستاوردهای صنایع دریایی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر صنایع دریایی به صورت جزیرهای عمل میکنند که امیدواریم شورای عالی صنایع دریایی بتواند این جزایر را به یک مجمع الجزایر واحد تبدیل کند.
وی با یادآوری برگزاری جلسه انجمن مهندسی صنایع دریایی با معاون اول رئیس جمهور گفت: قرار بود وزیر صنعت، معدن و تجارت به این همایش بیاید اما از سخنان مدیرکامل ایدرو در این همایش استفاده خواهیم کرد.
سیف در پایان به استقبال منحصربفرد از پانزدهمین همایش دریایی اشاره کرد و گفت: به این همایش 547 مقاله ارسال شده که 40 مقاله در برنامه همایش گنجانده شده است