اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه صید بندر چابهار

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

اشتغال ۳۰ هزار نفر در حوزه صید بندر چابهار
خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری چابهار، ایرج حیدری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تمام اجناس و حتی سبزیجات و میوه‌ها در شهرستان چابهار نسبت به تهران و دیگر شهرها گران‌تر و چند برابر است که دلیل آن را دوری از مرکز تولید و یا تهران است اما چرا قیمت ماهی در این استان و شهرستان چابهار به نرخ تهران فروخته می‌شود.
وی به یکسان بودن قیمت ماهی در چابهار با تهران انتقاد کرد و افزود: چرا باید قیمت ماهی در شهرستان چابهار به عنوان محل صید و تولید با قیمت آن در مرکز کشور یکسان باشد.
فرماندار ویژه چابهار از مسئولان اداره کل شیلات و صنعت، معدن و تجارت خواست با توجه به وضعیت خاص محرومیت این منطقه در زمینه قیمت‌گذاری بر اقلام مختلف و به ویژه آبزیان تجدید نظر کنند.
حیدری با اشاره به ظرفیت منحصربفرد خدادادی این منطقه و سواحل 400 کیلومتری و دسترسی به آب‌های آزاد و اقیانوسی تصریح کرد: باید وضعیت صید و صیادی در این منطقه به نحوی مدیریت شود که هیچ بیکاری در شهرستان باقی نماند.
به گفته وی اشتغال 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان چابهار در حوزه صید و صیادی این شهرستان را به قطب اصلی صیادی کشور تبدیل کرده است که باید برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی ملی و کلانی در این منطقه حاکم شود.
فرماندار چابهار هم‌چنین به وضعیت موجود فقدان نیروی ماهر در لنج‌های صیادی اشاره کرد و گفت: با توجه به هزینه‌های سنگینی که دولت در این حوزه در آماده سازی زیرساخت‌ها و ارائه تسهیلات از جمله سهمیه سوخت پرداخت می‌کند نباید فرصت‌های اشتغال آن را نیروهای کار کشورهای همسایه از جمله پاکستان اشغال کنند.
حیدری تاکید کرد: باید ارائه آموزش‌های تخصصی در راستای توانمندسازی نیروهای بومی برای صید و صیادی و به ویژه هدایت و ناخدایی لنج در اولویت قرار گیرد.
در این آئین که با حضور قائم مقام سازمان شیلات کشور، مدیرعامل منطقه آزاد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران شهرستان چابهار و فعالان اقتصادی حضور داشتند از غلامرضا سندگل، مدیرکل سابق شیلات سیستان و بلوچستان تقدیر و محسنعلی گلشنی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد

دیدگاه خود را بیان کنید