گسترش صنایع دریایی اولویت گیلان است

دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


خبرگزاری فارس از انزلی، علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از شرکت کشتیرانی دریای خزر این شهرستان گسترش صنایع دریایی را از اولویت‌های مهم در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه دریای خزر از موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی به بازارهای کشورهای CIS، برخوردار است، اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تردد دریایی و نزدیکی به بنادر کشورهای همجوار در دریای خزر از مهم‌ترین فرصت‌های گیلان برای توسعه تجارت خارجی است.
این مسئول ایجاد صنایع و زیرساخت‌ها در بخش دریا با توجه به جذابیت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با توسعه تجارت خارجی در دریای خزر را از اولویت‌های کاری سازمان مذکور ذکر کرد.
وی با تاکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران توانمند بخش‌خصوصی برای احداث زیرساخت‌های لازم به‌ویژه در بنادر استان استقبال می‌شود، احداث سیلوهای ذخیره گندم و غلات، سردخانه‌ها و انبارهای صنعتی را برای سرمایه‌گذاری مناسب خواند.
منتظری ایجاد و توسعه صنایع مرتبط با فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های آبزیان و صنایع مرتبط با پشتیبانی صنایع دریایی به ویژه کشتی‌سازی، تعمیرات کشتی و تولید و تعمیر کانتینر را از دیگر موارد مهم برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد.
وی نقش کشتیرانی دریای خزر در افزایش سهم کشور در حمل و نقل دریایی حوزه دریای خزر را مهم دانست و متذکر شد: امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و صنایع مرتبط با تجارت خارجی در بندر انزلی شاهد استفاده بهینه از ظرفیت‌های حمل و نقل دریای خزر به ویژه در بخش صادرات غیرنفتی باشیم.
به گفته وی، توسعه فعالیت کشتیرانی دریای خزر در مسیر کریدور شمال ‌ـ جنوب «نوستراک» می‌تواند نقش مؤثری در رونق اقتصادی کشور به ویژه گیلان ایفا کند

دیدگاه خود را بیان کنید