۱.۳ میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در بوشهر ذخیره سازی شد

شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

۱.۳ میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در بوشهر ذخیره سازی شد
مدیر کل شیلات استان بوشهر گفت: پرورش دهندگان میگو در استان بوشهر بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی در اراضی ساحلی به مساحت چهار هزار و ۴۰ هکتار ذخیره سازی کردند.
حسین بهمنیاری در بوشهر با بیان اینکه عملیات ذخیره سازی بچه میگو از 15 اردیبهشت آغاز شد، اظهار کرد: عملیات ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر در 10 منطقه ساحلی این استان به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه بیان اینکه بیش از 70 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود، تصریح کرد: امسال 4 هزار و 40 هکتار ازاراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته که پیش بینی تولید 12 هزار تن میگو می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: در استخرهای پرورش میگوی استان بوشهر یک میلیون و 300 هزار قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

مدیر کل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه بچه میگوهای مورد نیاز اراضی پرورشی در استان بوشهر تولید شده است گفت: در استان بوشهر 11 مرکز تکثیر میگو فعال است که امسال علاوه بر تولید بچه میگوی مورد نیاز اراضی پرورشی استان بوشهر 200 میلیون قطعه بچه میگو به استانهای دیگر ارسال شد.

بهمنیاری افزود: در مدت تکثیر بچه میگو مراکز تکثیر بچه میگوی استان بوشهر یک میلیارد قطعه بچه میگو یک روزه تولید و به استانهای دیگر کشور برای تولید میگو ارسال شد.

وی با تشریح روند تولید میگو از اراضی ساحلی بوشهر، تصریح کرد: هم‌اینک پرورش میگو در 10 سایت در شیف، دلوار، مند، بردستان، رودحله‌، رود شور، بندرریگ، گناوه و دیلم فعال است که امسال 4هزار و 40هکتار از اراضی ساحلی این نقاط به پرورش میگو اختصاص یافته است
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید