۱۶۰۰ تن انواع آبزی از استان بوشهر صادر شد

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

۱۶۰۰ تن انواع آبزی از استان بوشهر صادر شد
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن قابلیت‌های مهم صید و صیادی و آبزی‌پروری سالانه افزودن بر ۵۸ هزار تن انواع آبزیان صید و پرورش می‌دهد که در سه ماه نخست امسال یک هزار ۶۰۰ تن از آبزیان صادر شده است.
حسین بهمنیاری در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم صید و صیادی و آبزی پروری است اظهار کرد: استان بوشهر سالانه افزون بر 58 هزار تن انواع آبزیان صید و پرورش می‌دهد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رقم تا سال آینده افزایش چشمگیری می‌یابد.
وی از پرورش میگو در اراضی ساحلی خبرداد و گفت: امسال در 4هزار و 40 هکتار استخرهای پرورشی یک‌میلیارد و 300 میلیون قطعه بچه میگو رها سازی شد که برداشت این آبزی تا اوایل مهرآغاز می‌شود
مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه پیش بینی بیش از 12 هزار تن میگو در اراضی استان بوشهر شده است خاطر نشان کرد: سال گذشته پرورش دهندگان میگو 9 هزار تن میگو تولید کردند که امسال با افزایش 25 درصدی به 12 هزار تن افزایش می‌یابد.

بهمنیاری با اشاره به اینکه صادرات ابزیان در استان بوشهر از برنامه‌های آبزی‌پروران است گفت: پارسال 12 هزار و 800 تن آبزی به ارزش 70 هزار دلار به خارج از کشور فرستاده شد که 65 درصد این میزان را میگوی پرورشی به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به اینکه صادرات آبزیان نسبت به سال ماقبل آن از نظر وزن 53 و ارزش 158 درصد افزایش داشت گفت: درسه ماه نخست امسال یک هزار 600 تن ابزیان به خارج صدر شد که بیشتر آن ماهیان یال اسبی به وزن 842 تن که استفاده خوراکی ندارد بود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 48 مرکز عمل‌آوری آبزیان در استان بوشهر وجود دارد گفت: از این تعداد مرکز 21 واحد آن فعال است که در بسته‌بندی، عمل‌آوری و فرآوری آبزیان فعالیت می‌کنند
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید