ظرفيت توليد 800 هزار تن ماهي در قفس در کشور

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

ظرفيت توليد 800 هزار تن ماهي در قفس در کشور
رئیس سازمان شیلات از امکان پرورش 800 هزار تن ماهی در قفس های دریایی خبر داد

حسن صالحی معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: براساس آمار رسمی سازمان خوار و بار جهانی در سال 2012 حدود 183 میلیون تن آبزی در دنیا تولید شده است.

وی افزود: حدود 90 میلیون تن از طریق آبزی‌پروری و بیش از 92 میلیون تن از طریق صید حاصل شده است.
رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در دو دهه گذشته صید در دنیا رشد نداشته و تثبیت شده است و برای اینکه صید از پایداری برخوردار باشد به مدیریت صید توجه بیشتری شده است.


صالحی افزود: سهم پرورش آبزیان از پروتئین در سال 1950 میلادی در دنیا کمتر از 10 درصد بوده، در حالی که پرورش آبزیان امروز به 50 درصد رسیده است که نشان می دهد
آبزی‌پروری نقش عمده‌ای در تولید غذا در دنیا دارد.
وی اظهار داشت: برغم افزایش 1.6 درصدی رشد جمعیت جهان در سه دهه گذشته تقریبا مصرف آبزیان نزدیک به 4 درصد رشد داشته و مصرف سرانه آبزیان هم در طول سه دهه از 10 کیلوگرم به 19 کیلوگرم افزایش یافته است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مصرف آبزیان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد ، تصریح کرد : در کشورهای توسعه یافته سرانه مصرف آبزیان از کشورهای کمتر توسعه یافته بیشتر است و متوسط مصرف سرانه در این کشورها به حدود 28 کیلوگرم می رسد.
صالحی از امکان پرورش 800 هزار تن ماهی در قفس های دریایی خبر داد و افزود: در برخی کشورها مانند ژاپن و نروژ سرانه مصرف آبزیان حدود 70 کیلوگرم است که عواملی از جمله تنوع آبزیان و فرآورده‌های آنها در مصرف بیشتر تاثیر دارد.
وی با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در کشور در سال 57 حدود یک کیلوگرم بوده است، گفت: در سال 92 سرانه مصرف آبزیان به 8.5 کیلوگرم رسید که برغم این افزایش هنوز هم مصرف سرانه آبزیان در کشور از نصف متوسط جهانی کمتر است
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید