لزوم تبدیل بازار ماهی بابلسر به مرکز صادرات ماهی مازندران

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۹ بازدید

لزوم تبدیل بازار ماهی بابلسر به مرکز صادرات ماهی مازندران
بازار ماهی بابلسر که براساس استانداردهای مورد قبول کشورهای اروپایی و سی‌آی‌اس ساخته شده است می‌تواند به عنوان یکی از مراکز بزرگ صادراتی بازار ماهی در مازندران تبدیل شود.
حسن حبیب‌نژاد در مراسم افتتاحیه فاز نخست مجتمع تجاری کاسپین بازار روز و بازار ماهی با بیان اینکه استان‌های شمالی قطب فعالیت‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری در کشور مطرح هستند، ظرفیت فعالیت شیلاتی مازندران را ویژه عنوان کرد و گفت: 20 درصد آبزیان کشور در مازندران تولید می‌شود.
وی با اشاره به اینکه از سال 92 مجموعه تولیدات شیلاتی در استان مازندران از مرز 90 هزار تن عبور کرد، ادامه داد: مازندران با کسب مقام نخست تولیدات شیلاتی در سطح کشور به عنوان یکی از قطب‌های فعال استان‌های شمالی نیز مطرح است.
مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به مجتمع تجاری کاسپین بازار روز و بازار ماهی بابلسر خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اصلی شیلات مازندران در سال‌های اخیر وجود اینگونه بازارهاست که با رعایت استاندار می‌توانند کیفیت محصولات را حفظ کنند و در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه در استان مازندران بازارهای متعددی از حالت سنتی خارج و به بازار با عرضه کیفیت محصولات شیلاتی تبدیل شده‌اند، گفت: در سال گذشته شیلات مازندران به تنهایی توانست حدود 10 هزار و 500 تن صادرات آبزیان را با ارزش 35 میلیون دلار به بازار عرضه کند.

وی با اشاره به ویژگی ممتاز این مرکز شیلاتی عنوان کرد: این مرکز که براساس استانداردهای مورد قبول کشورهای اروپایی و سی‌آی‌اس ساخته شده می‌تواند به عنوان یکی از مراکز صادراتی بازار ماهی در مازندران تبدیل شود و نقش واقعی خود را در صادرات آبزیان، توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و رونق اشتغال در سطح شهرستان ایفا کند.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد که در بهمن ماه امسال جشنواره طرح و عرضه آبزیان در این بازار برگزار می‌شود.
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید