مرگ آبزیان رودخانه سزار لرستان این بار با خارج شدن قطار از مسیر

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

مرگ آبزیان رودخانه سزار لرستان این بار با خارج شدن قطار از مسیر
نشت مواد شیمیایی ناشی از خارج شدن قطار باری از ریل به داخل رودخانه سزار استان لرستان سبب از بین رفتن هزاران قطعه از آبزی های این رودخانه شده است.
آلودگی زیست محیطی ناشی از واژگونی دستگاه های نقلیه حامل مواد شیمیایی در نزدیکی رودخانه های استان لرستان با خارج شدن قطار باری در ایستگاه قارون شهر دورود در چهارشنبه هفته گذشته(26 شهریور) و ورود سود سوزآور(هیدوکسید سدیم) به رودخانه تکرار شد.
در این حادثه نزدیک به 120 هزار قطعه آبزی به دلیل وارد شدن هزاران لیتر سود سوز آور به درون این رودخانه تلف شدند
رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان روز شنبه به ایرنا گفت: واژگونی قطار باری در نزدکی رودخانه سزار در سه کیلومتری جنوب شهر دورود و در محل تلاقی رودخانه های تیره و ماربره رخ داده است.

علی سالاروند اظهار کرد: در این حادثه با خروج هفت واگن باری از ریل که از این تعداد پنج واگن حامل سود سوزآور بودند خسارت هایی به محیط زیست استان و رودخانه سزار وارد شده است.

وی ادامه داد: در این حادثه مواد شیمیایی درون یک واگن به طور کامل در رودخانه تخلیه شده بود.

سالاروند گفت: برای جلوگیری از ورود اسید به رودخانه و آلودگی بیشتر یک سد خاکی ایجاد شد و اقدام های خنثی سازی در آب نیز صورت گرفت.

وی افزود: پس از بررسی و مطالعات صورت گرفته 'پی اچ' آب رودخانه نزدیک به 11 بوده و وضعیت آب اسیدی گزارش شده است.

رییس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به تلف شدن نزدیک به 120 هزار قطعه آبزی در این رودخانه گفت: پرونده قضایی در زمینه این حادثه تشکیل شده و تیمی به منظور برآورد خسارت به منطقه اعزام شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید