750 هزار قطعه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه تولید شد

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

750 هزار قطعه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه تولید شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از تولید 750 هزار قطعه ماهی زینتی (آکواریومی) از گونه های مختلف تخم گذار و زنده زا طی سالجاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.
حمیدرضا سلیمانی' روز یکشنبه اظهار کرد: این میزان قطعه ماهی زینتی توسط مراکز فعال تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان تولید شده است.
وی ارزش این میزان ماهی زینتی تولید شده در شهرستان را بیش از پنج میلیارد و 620 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: هم اکنون تعداد دو مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی به صورت صنعتی با ظرفیت تولید دومیلیون قطعه بچه ماهی زینتی در آستانه اشرفیه فعالیت دارند.
وی گفت: همچنین تعداد چهار مرکز پرورش و تکثیر ماهیان زینتی خانگی نیز با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار قطعه ماهی در منطقه فعالیت دارند.

وی با اشاره ایجاد اشتغال برای بیش از 20 نفر در این مراکز افزود: انجل، گلوپی، گلدفیش، فلاور، ریسکس، زبرا و ...از گونه های مهم ماهیان زینتی است که توسط این مراکز تولید و به استانهای مختلف کشور صادر می شود.

سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان آستانه اشرفیه به جهت جایگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی مقام نخست استان گیلان را به خود اختصاص داده افزود: اجرای طرح های پرورش ماهیان زینتی به جهت سهولت تکثیر و عام پسندی می تواند در جهت رونق اقتصادی منطقه و همچنین ایجاد اشتغال برای افراد به خصوص فارغ التحصیلات رشته های کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

وی جلب مشارکت در جهت اجرای این گونه طرح ها را یکی از سیاست های مهم شیلات عنوان کرد و یادآور شد: از تمامی متقاضیانی که تمایل به اجرای طرح های تکثیر و پرورش ماهیان زینتی دارند، حمایت لازم خواهد شد.

سلیمانی یادآور شد: امروزه با توجه به توسعه شهر نشینی و همچنین عدم امکان جابه جائی افراد خانوار ضرورت احداث جایگاه های ویژه نگهداری ماهیان زینتی (آکواریوم) در سطح ادارات، منازل و ...به منظور ایجاد محیطی آرام و با نشاط احساس می شود.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید