سالانه 280 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی فومن و شفت تولید می شود

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

سالانه 280 تن ماهی در مزارع پرورش ماهی فومن و شفت تولید می شود
رئیس اداره شیلات شهرستان های فومن و شفت گفت: در حال حاضر 25 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید سالانه 280 تن ماهی دراین دو شهرستان فعال است.
سینا خدابنده در نشست طرح توسعه آبزی پروری در فومن و شفت افزود: در نیمه نخست امسال 150 تن ماهی به ارزش اقتصادی یک میلیارد و 500 میلیون تومان در این دو شهرستان تولید شده است.
وی همچنین اظهارداشت: از مجموع 25 مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در این دو شهرستان برای 80 نفر شغل ایجاد شده است.
رئیس اداره شیلات شهرستان های فومن و شفت گفت: در راستای افزایش طرح توسعه آبزیان امسال هشت طرح جدید در این دو شهرستان به بهره برداری می رسد و ظرفیت تولید ماهی به 70 تن در سال افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: توسعه بخش شیلات بهترین و کم هزینه ترین راهکار ایجاد اشتغال مولد است.

خدابنده تصریح کرد: آبزی پروری به عنوان بخشی مهم و اثر گذار در تولید و تامین مواد غذایی و همچنین اشتغال و درآمد زایی نقش مهمی در توسعه روستایی دارد.

وی گفت: وجود رودخانه ها و چشمه سارها در سطح شهرستان های فومن و شفت بستر مناسبي براي رشد و پرورش انواع ماهي است.

رئیس اداره شیلات شهرستان های فومن و شفت افزود: نقش شیلات در تامین پروتئین با ارزش جامعه و حصول منابع ارزی و درآمد ملی بر هیچ کس پوشیده نیست و صنعت شیلات می‌تواند نقش بسیار مهمی در درآمدزایی، اشتغال و تامین نیازهای پروتئینی مردم داشته باشد.

وی اذعان داشت: شیلات نقش مهمی برای رفع معضل بیکاری و اشتغال در استان گیلان به ویژه در فومن و شفت دارد بنابراین باید از این فرصت به نحو بهینه بهره جست.

خدابنده در ادامه با بیان اینکه صنعت شیلات نقش استراتژیکی در صادرات غیرنفتی دارد، یادآورشد: این خطه از شمال ایران به دلیل منابع آبی فراوان و هوای مناسب بستر خوبی برای توسعه آبزی پروری در کشور به شمار می رود.
منبع : خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید