سخنان رئيس جمهور در اجلاس سران کشورهاي حاشيه درياي خزر(2)

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

سخنان رئيس جمهور در اجلاس سران کشورهاي حاشيه درياي خزر(2)
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر گفت:
بر دو نکته تاکید می نمایم اول این که تبدیل دریای خزر به نمادی از توسعه و همکاری و مرکزی برای دوستی و پیشرفت از بزرگترین اقداماتی خواهد بود که این نعمت الهی را برای نسل های بعد حفظ کرده و زمینه را برای ایجاد رفاه و توسعه در سواحل این دریا به عنوان یکی از پیشرفته ترین و باشکوه ترین سواحل دنیا با جاذبه های فراوان و منحصر به فرد گردشگری و کشتیرانی، تفریحی و ماهیگیری ، شیلات و به خصوص سرمایه گذاری مشترک آماده سازد.
دکتر روحانی افزود : برای این منظور ضرورت می یابد کشورهای ساحلی به همکاری جمعی و سرمایه گذاری مشترک روی آورند و به جای اقدامات انفرادی ، فعالیتهای جمعی را مبنای اقدامات خود قرار داده و بپذیرند که تعاملات جمعی بهره وری بیشتری را در اختیار همگان قرار خواهد داد.
وی تاکید کرد: تحقق این مهم مستلزم آن است که در حوزه های گوناگون نفع مشترک را تعریف کنیم نهاد مشترک را سازماندهی کنیم و با سرمایه گذاری مشترک ، پیشرفت کار را سامان دهیم.
رئیس جمهور با اشاره به دومین نکته گفت: مسئله امنیت و همکاری جمعی در برقراری آرامش و ثبات در منطقه دریای خزر باید همواره مدنظر بوده و ما در برقراری این امر با هم همکاری کنیم.
لذا مناسب است علاوه بر همکاری کشورهای ساحلی این دریا در برقراری امنیت جمعی، اجازه ندهیم دریا و سواحل آن که اهمیت ویژه ای برای کشورهای ساحلی دارد محل ترکتازی افراطی گرایی ، تروریسم ، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته درآید.
آقای روحانی افزود : ما نباید اجازه دهیم امنیت این دریا و سواحل آن به خطر بیفتد.
منبع : واحد مرکزی خبر

دیدگاه خود را بیان کنید