توسعه شیلات کم هزینه ترین راهکار اشتغال در شهرستان کوثر

یک‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

توسعه شیلات کم هزینه ترین راهکار اشتغال در شهرستان کوثر
فرماندار کوثر گفت: توسعه بخش شیلات بهترین و کم هزینه ترین راهکار ایجاد اشتغال مولد در این شهرستان است.
علیرضا علیپور در آیین بهره برداری از استخر دومنظوره ماهیان سردابی در روستای هشین کوثر افزود: در این زمینه با همکاری مدیریت شیلات استان اردبیل پرورش انواع آبزیان در دستور کار قرار گرفته و پیگیری می شود.
وی بیان کرد: طرح پرورش ماهیان هشین با هدف مصرف بهتر آب و پرورش ماهی با حجم عملیات 340 متر مکعب با صرف یک میلیارد و یکصدمیلیون ریال اجرا شده است
وی با بیان این که ظرفیت تولید این استخر سالانه هشت تن ماهی سردابی است گفت:

در این استخر چهار هزار قطعه ماهی قزل آلا پرورش داده می شود.

وی با اشاره به این که استخرهای دو منظوره نقش مهمی در تولید آبزیان این شهرستان دارد ،اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون 78 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در منابع آبی این شهرستان رها سازی شده است.

وی با برشمردن قابلیت سد لیکوان برای پرورش ماهی گفت: کیفیت ماهی های تولیدی این سد در استان اردبیل بی نظیر است.

فرماندار کوثر گفت: با استفاده از طرح توسعه آبزی پروری در شهرستان منابع آبی خرد تبدیل به استخرهای ذخیره آب می شوند و با اندکی امکانات می توان شرایط آنها را برای پرورش ماهی فراهم کرد.

علیپور همچنین با اشاره به وجود 10 مرکز تکثیر و پرورش ماهیان سردابی شهرستان گفت: مراکز پرورش ماهی این شهرستان 73 تن ماهی تولید می کنند که به نظر می رسد این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی افزود: کوثر ظرفیت بالایی در زمینه توسعه شیلات دارد و تاکنون 60 استخر برای تولید آبزیان گرمابی و سردآبی در این شهرستان ایجاد شده است.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید