افزایش برداشت ماهی در اردبیل تا 2 هزار تن انجام می‌شود

چهار‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

افزایش برداشت ماهی در اردبیل تا 2 هزار تن انجام می‌شود
مدیرکل شیلات و آبزیان استان اردبیل گفت: برداشت ماهیان از مزارع پرورش ماهی این استان امسال تا سقف 2 هزار تن افزایش می‌یابد.
میر آرمان واعظی در جریان بازدید از مزارع پرورش ماهی در اردبیل اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار تن ماهی در مزارع پرورش ماهی استان اردبیل برداشت شد که امسال به دلیل افزایش میزان پرورش ماهی این میزان ارتقاء می‌یابد.
وی تصریح کرد: قرار است 7 هزار تن ماهی سردابی و گرمابی در بیش از 400 مزرعه پرورش ماهی تولید شود، در حالی که این رقم در سال گذشته حدود 5 هزار تن بوده است
مدیرکل شیلات و آبزیان استان با بیان اینکه اردبیل در بین استان‌های غیرساحلی جزء سه استان برتر در صادرات ماهیان پرورشی است، گفت: براساس آخرین آمارها 200 تن صادرات از ماهیان پرورشی از این استان انجام شده و این حرکت همچنان به مقصد کشورهای همسایه و استان‌های همجوار ادامه دارد.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از نظر بهداشتی نیز تولید ماهیان در استان اردبیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچ‌گونه مشکل از بابت شیوع بیماری‌ها در بین ماهیان و آبزیان در این استان نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شیلات استان کیفیت تولید را مطلوب و تلاش برای ارتقای آن را جزء ضرورت‌ها برشمرد و بیان کرد: امیدواریم این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد تا بیش از گذشته بتوان حرکت‌های تأثیرگذار و خوبی را در توسعه تولید و بهره‌وری بیشتر شاهد و ناظر باشیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید