افتتاح ۲۴ طرح شیلاتی در گیلان

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید


سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در انزلی، با اشاره به پروژه‌های دهه فجر شیلات گیلان، اظهار کرد: به مناسبت سی و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای سیاست توسعه آبزی‌پروری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید در دهه مبارک فجر 24 طرح آبزی‌پروری شامل یک طرح گرمابی، یک طرح ماهیان زینتی و 22 طرح سردآبی افتتاح می‌شود.
وی افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های رشت، رودسر، صومعه‌سرا، لنگرود، آستارا، شفت و فومن با تولید 273 تن و اشتغال مستقیم 50 نفر افتتاح می‌شود.
مدیرکل شیلات گیلان، شیلات را یکی از مهمترین نهادهای استانی دانست که در زمینه آبزی‌پروری، صید و صیادی مشغول به فعالیت است و گفت: استحصال بیش از 60 درصد ماهیان استخوانی دریای خزر توسط برنامه‌ریزی‌های موثر نیروهای متعهد و ارزشی شیلات انجام می‌شود.
سعیدی به فعالیت 29فروند شناور صید کیلکا در گیلان اشاره و تصریح کرد: با سیاست‌های شیلات استان و کاهش شناورهای صید کیلکا شاهد افزایش منابع کیلکا در دریا هستیم.
وی با بیان اینکه بازسازی ذخایر، حفاظت از گونه‌های ارزشمند و توسعه آبزی‌پروری جزو سیاست شیلات در گیلان است، گفت: حدود 5هزار صیاد در حال حاضر در گیلان فعالیت می‌کنند.
مدیرکل شیلات گیلان افزود: تولید سالانه شیلاتی این استان بیش از 47هزار تن بوده که بیش از 33هزار تن آن از محل آبزی‌پروری است

دیدگاه خود را بیان کنید