سهم هرمزگان از صید کشور بیش از 36 درصد است

چهار‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

سهم هرمزگان از صید کشور بیش از 36 درصد است
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در کشور ما 839 هزار تن انواع آبزیان تولید و 17 درصد پروتئین مورد نیاز مردم از آبزیان تامین می‌شود و بیشترین میزان صادرات آبزیان از هرمزگان انجام می‌شود
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی در این رابطه اظهار داشت: 36.5 درصد صید کشور مربوط به استان هرمزگان است و از نظر تعداد صیادان رتبه اول کشور را داریم و همچنین 22 بندر صیادی در هرمزگان وجود دارد که 10 بندر به تعاونی‌های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود: اراضی مستعد پرورش میگو، وجود 85 هزار تن ظرفیت تولید میگو و 90 هزار تن ظرفیت پرورش ماهیان دریایی در قفس از جمله ظرفیت‌های مهم استان است
محبی افزود: چهار سایت پرورش میگو توسط بخش خصوصی در حال احداث است که می‌تواند 770 تن میگوی پرورشی را به ظرفیت استان اضافه کند که مسائل و مشکلاتی از جمله در زمینه بحث زیرساخت برق و تسهیلات بانکی دارند.

وی گفت: برنامه توسعه صید فانوس ماهیان نیز که از منابع کمتر بهره‌برداری شده هستند، کمک شایانی به کاهش فشار به ذخایر آبزیان می‌کند.

همچنین در ادامه این نشست علی‌اصغر مجاهدی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران اظهار داشت: تنوعی که از نظر محیطی و جغرافیایی در استان هرمزگان وجود دارد متفاوت از سایر نقاط است.

مجاهدی ادامه داد: هدف‌گذاری خاصی می‌تواند برای جزایر مختلف صورت گیرد و موقعیت را برای توسعه شیلات فراهم کنیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران افزود: ایجاد ظرفیت‌های صنعتی شیلاتی بعد از صید در استان هرمزگان بسیار حائز اهمیت است.

مجاهدی خاطرنشان کرد: تهدیداتی نیز در این استان وجود دارد که قابل پیشگیری است و می‌توان با تمهیداتی از بروز آن جلوگیری کرد که از جمله می‌توان به توسعه صید غیرمجاز در سال‌های اخیر در استان اشاره کرد که باید بتوانیم برنامه‌های بازسازی و بهسازی را در این زمینه اجرایی کنیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید