پیش‌بینی تولید 30 تن میگوی آب شیرین در‌ کرمانشاه

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

پیش‌بینی تولید 30 تن میگوی آب شیرین در‌ کرمانشاه
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان تولید میگوی آب شیرین در این استان به 30 تن برسد.
کیومرث شهبازی این استان را از نظر تولید میگوی آب شیرین در بین سایر استان‌ها شناخته شده دانست و گفت: سال گذشته 25 تن میگوی آب شیرین در این استان تولید شد.
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال میزان تولید میگوی آب شیرین در استان به 30 تن برسد.
وی با اشاره به توان بالای استان در حوزه تولید میگوی آب شیرین، اظهار کرد: توان ما در این حوزه تا جایی است که پست لارو میگوی بسیاری از استان‌ها را تامین می‌کنیم.
شهبازی با بیان اینکه پرورش میگوی آب شیرین در استان کرمانشاه از سال 1378 آغاز شد، گفت: این استان پتانسیل خوبی در زمینه تولید میگوی آب شیرین دارد، تا آنجا که در سال 1381 تولید میگوی استان به یک و نیم تن در هکتار رسید که این رقم نزدیک به رکوردهای جهانی است.

به گفته مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در سال 1383 مرکز تکثیر میگوی آب شیرین شهرستان قصرشیرین احداث شد که این مرکز تنها مرکز تکثیر میگوی آب شیرین کشور است و ظرفیت تولید سه تا پنج میلیون قطعه پست لارو را دارد.

وی با بیان اینکه میزان تولید پست لارو به تقاضای خرید و نیاز بازار بستگی دارد، افزود: سال گذشته حدود دو میلیون قطعه پست لارو در این مرکز تولید شد.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه 25 تا 30 تن میگوی آب شیرین در این استان تولید می‌شود، میگوی تولیدی در استان را از نظر کیفیت و بازار پسندی مناسب ارزیابی کرد و گفت: کیفیت وبازارپسندی میگوی تولیدی در استان کرمانشاه تا جایی است که بلافاصله پس از تولید به فروش می‌رسد.
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید