طرح توسعه شیلات کرمان تصویب شد

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

طرح توسعه شیلات کرمان تصویب شد
طرح توسعه شیلات استان کرمان تا سقف 6 هزار تن تولید به تصویب رسید.
عصر امروز در جلسه شورای شیلات استان کرمان با حضور استاندار کرمان، معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان و مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی و محیط زیست استان، طرح توسعه شیلات کرمان تا سقف 6 هزار تن تولید در مدت زمان پنج سال به تصویب رسید.
علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان در این جلسه بر افزایش میزان تولید به میزان یک‌هزار تن در سال با استفاده از ظرفیت آب‌های کشاورزی تاکید کرد.

وی افزود: بحث شیلات در استان کرمان با توجه به حوضچه‌های کشاورزی که داریم می‌تواند به خوبی پیگیری شود و میزان تولید آبزیان استان را بالا ببرد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: شورای شیلات استان کرمان به صورت سه ماهه برگزار می‌شود و شهرستان‌ها نیز با حضور فرمانداران این شورا را تشکیل داده و گزارش عملکرد ارائه دهند.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در این نشست اظهار داشت: استان کرمان با توجه به دارا بودن آب‌های شیرین، شور و کوهستانی و چشمه‌ها می‌تواند در زمینه شیلات و پرورش آبزیان متعدد اشتغالزایی داشته باشد.

عباس سعیدی بیان داشت: برای رسیدن به این هدف می‌توانیم با ارائه تسهیلات و هزینه‌های نه چندان زیاد بحث پرورش آبزیان را دنبال کنیم و تولید کنونی استان را افزایش دهیم.

سعیدی تصریح کرد: تعدادی از چاه‌هایی که عمده هستند یا خرده مالکانی که تمایل دارند، می‌توانند طرح پرورش ماهی را به اجرا بگذارند.
-
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید