کاهش 49 درصدی صید ماهی در دریای خزر

شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵  ۰ نظر   ۴۹ بازدید
کاهش 49 درصدی صید ماهی در دریای خزر

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات مازندران گفت: با توجه به شرایط جوی نامساعد و کاهش میزان صید ماهیان از سوی سازمان شیلات ایران، زمان صید به مدت یک هفته تا 22 فروردین ماه تمدید شد.

عباس‌علی شیخ‌تبار اظهار کرد: صید ماهی‌های استخوانی دریای خزر از 20 مهرماه سال گذشته توسط 54 تعاونی پره در مازندران آغاز شده و تا تاریخ 22 فروردین ماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی با اعلام اینکه با توجه به شرایط جوی نامساعد و کاهش میزان صید ماهیان از سوی سازمان شیلات ایران زمان صید به مدت یک هفته تا 22 فروردین ماه امسال تمدید شد، افزود: در این مدت نیز چهار روز وضعیت جوی نامساعد بود که روز یک‌شنبه 22 فروردین وضعیت صید مشخص می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات مازندران با بیان اینکه مجموع صید ماهیان استخوانی دریای خزر تا تاریخ 20 فروردین ماه امسال به 2 هزار و 162 تن رسید، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 49 درصد کاهش داشته است.

شیخ‌تبار ادامه داد: میزان صید ماهی سفید در این مدت یک‌هزار و 644 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه میزان صید ماهی کفال طی این مدت 391 تن بود، افزود: در میزان صید این نوع ماهی کاهش 75 درصدی را شاهد هستیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره‌کل شیلات مازندران یادآور شد: میزان صید ماهی کپور 12 هزار و 315 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 93 درصد افزایش داشته است.

این مسئول اظهار کرد: در بخش سایر ماهیان نیز میزان صید 114.5 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 57 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شیخ‌تبار در پایان گفت: در این مدت در ساعات پره‌کشی نیز شاهد کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم

منبع : جوان

دیدگاه خود را بیان کنید