صید 304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان گلستان

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

صید 304 تن میگو از مزارع سایت میگوی گمیشان گلستان
ایرنا ، ˈعلی اکبر پاسندیˈ با بیان اینکه پیش بینی برداشت ما در سال جاری 300 تن بود، افزود: میزان برداشت از این سایت 4 تن بیش از میزان پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: امسال 29 میلیون بچه میگو در 11 مزرعه 20 هکتاری با مساحت مفید 5/166 هکتار ذخیره سازی شد و پس از دوره پرورش 140 روزه این میگوها به وزن استاندارد 15.5 گرم رسیدند.

پاسندی با بیان اینکه میگوی تولید شده در سایت گمیشان در مدت 40 روز صید شد، تصریح کرد: این میگوها پس از مرحله صید جهت فراوری به دو کارخانه در بندرترکمن انتقال داده شدند.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می شود که 280 تن از میگوی گمیشان به کشورهای اسپانیا، ایتالیا، کره، چین، ویتنام و امارات عربی صادر شود و مابقی برای مصرف داخلی در اختیار مردم استان های گلستان، مازندران و تهران قرار گیرد.

براساس گزارش سازمان شیلات ، پاسندی به هزینه های تولید اشاره کرد و افزود: هزینه تولید هر کیلوگرم میگو 9 هزار تومان، قیمت فروش برای مردم استان 13 هزار تومان و برای صادرکنندگان 14 تا 16 هزار تومان است که به طور تقریبی 43 درصد برای تولیدکنندگان میگو سودهی دارد.

وی اظهارکرد: بنابراین در هر هکتار از اراضی زیرکشت میگو با سیستم هوادهی 5/3 تن و بدون سیستم هوادهی 2 تن میگو تولید می شود و تولید میگو برای آبزی پروران به طور کامل اقتصادی است.

پاسندی افزود: ارزش کل تولید میگوی استان در سال جاری 42 میلیارد ریال است به طوری که ارزش کل ماهیان خاویاری و استخوانی استان در سال 91 مبلغ 38 میلیارد ریال شده که نشان می دهد توسعه سایت میگوی گمیشان و افزایش تولید می تواند در اقتصاد استان نقش موثری داشته باشد

دیدگاه خود را بیان کنید