برگزاری همایش آشپزی و تغذیه سالم در بابلسر

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

برگزاری همایش آشپزی و تغذیه سالم در بابلسر
همایش آشپزی و تغذیه سالم با آبزیان با همکاری اداره کل شیلات مازندران،دانشگاه پارسا بابلسر و مشارکت دفتر امور بانوان فرمانداری بابلسر امشب با هدف فرهنگ‌سازی و استفاده بیشتر و درست از مصرف آبزیان برگزار شد.
این همایش که با حضور مسئولان اداره کل شیلات مازندران، مسئولان شهرستان بابلسر، دانشجویان و دانش‌آموزان برگزار شد روش پخت پنج نوع غذا با استفاده از ماهی شامل پخت سالاد پاستا و ماهی، اسنک ماهی، قلقلی ماهی، فلافل ماهی، املت ماهی و پیاز آموزش داده شد.
رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار در این همایش با اشاره به اینکه ماهی نقش مهمی در تغذیه و سلامت انسان‌ها دارد بر ضرورت افزایش میزان مصرف ماهی در خانواده‌ها تاکید کرد.
بهروز عمرانی، هدف از برگزاری این همایش را بالابردن آگاهی‌های عمومی در ارتباط با مصرف گوشت ماهی دانست و گفت: برگزاری همایش آشپزی و تغذیه سالم با آبزیان از اقداماتی است که می‌تواند به فرهنگ‌سازی مصرف ماهی کمک کند.
وی تصریح کرد: با وجودی که ماهی از فوائد زیادی برخوردار است و سبب جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها است اما در کشور ما به مصرف و استفاده درست از آن توجه چندانی نمی‌شود.
رئیس اداره شیلات بابلسر و فریدونکنار با بیان اینکه ماهی دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالایی است و بیشتر مواد مغذی مفید و ضروری برای انسان را به تنهایی دارا است، گفت: ماهی و آبزیان با داشتن خواص تغذیه‌ای بسیار خوب می‌توانند قسمت اعظم نیازمندی‌های تغذیه‌ای ما را تامین کنند.
عمرانی با اشاره به اینکه چربی موجود در ماهی در پیشگیری از بسیاری امراض و کنترل و درمان بیماری‌های مختلف نقش مهمی‌ به عهده دارد اذعان داشت: ماهی را نباید زیاد سرخ کرد و بهتر است به صورت بخارپز یا کباب پز مصرف کرد چون سرخ‌کردن زیاد ماهی سبب از بین رفتن بسیاری از مواد مغذی آن می‌شود.
قائم‌مقام گروه بهبود و کیفیت مازندران با تأکید به مصرف ماهی و نقش آن در سلامت جامعه گفت: ماهی مملو از غذای قابل جذب برای بدن از جمله امگا سه، پروتئین، کلسیم و اسیدهای چرب است.
حسن حسین‌نژاد با بیان اینکه استفاده از ماهی سبب درمان بسیاری بیماری‌ها می‌شود، افزود: استفاده از ماهی سبب رفع بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، بیماری‌های سرطانی، افسردگی، استرس، فشار خون، دیابت و ... است.
وی با بیان اینکه ماهی کیلکا یکی از مهم‌ترین انواع ماهی‌های اختصاصی دریای مازندران است عنوان کرد: ماهی کیلکا با جثه‌ی بسیار کوچک سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است.
قائم‌مقام گروه بهبود و کیفیت مازندران با اشاره به اینکه سالانه حدود 17 هزار تن ماهی کیلکا از دریا صید می‌شود، بیان داشت: بیش از 95 درصد از آن برای کارهای صنعتی و پودر ماهی استفاده می‌شود که جای بسی تاسف است.
حسین‌نژاد با تأکید بر استفاده از ماهی کیلکا خاطرنشان کرد: به جای استفاده از سوسیس، کالباس و مواد غذایی پرخطر می‌توانیم از ماهی کیلکا که هزینه کمتری دارد و سرشار از ویتامین‌هاست استفاده کنیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید