هشت میلیون قطعه انواع بچه ماهی در مزارع آبزی پروری زنجان رها سازی شد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


صیاد بورانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از انواع بچه ماهیان در استخرهای دو منظوره بتنی و خاکی ذخیره آب کشاورزی، مزارع منفرد پرورش ماهی در قفس، مزارع مداربسته و سدهای خاکی استان زنجان رها سازی شده است.

وی یادآورشد: پیش بینی می شود تا پایان سال با ادامه این رها سازی، میزان تولید از هفت هزار و 408 تن سال گذشته به 9 هزار تن در سال جاری ارتقا پیدا کند.

صیاد بورانی تصریح کرد: گونه شاخص ماهیان سردآبی ماهی قزل آلا و گونه شاخص ماهیان گرم آبی انواع کپور ماهیان از قبیل کپور علفخوار، کپور نقره ای، کپورسرگنده و کپور معمولی است.

وی تعداد مزارع آبزی پروری در این استان را 400 مزرعه برشمرد و ادامه داد: این تعداد مزارع در خصوص پرورش انواع ماهیان خوراکی، ماهیان زینتی و تولید بچه ماهی فعالیت دارند.

صیاد بورانی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری دو هزارو 500 تن از ماهیان تولیدی استان زنجان به استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، گیلان و بخشی دیگر نیز به سلیمانیه عراق صادر شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: تاپایان سال گذشته یک هزارو 500 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر نیز به صورت غیر مستقیم از شاغلان آبزی پروری در این استان بودند

دیدگاه خود را بیان کنید