43 درصدفارغ التحصیلان شیلات مازندران مرتبط بارشته تحصیلی خود جذب کارشدند

چهار‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۲ بازدید


حبیب نژادˈروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان مازندران دارای یکهزار و 100 فارغ التحصیل بخش شیلات است که 480 نفر از این تعداد با ایجاد مزارع و مجتمع های پرورش ماهی مشغول به کار شده اند.

وی همچنین از جذب یکصدفارغ التحصیل رشته های بخش شیلات مازندران در بازار کار در سال جاری خبرداد و گفت: این افراد با اخذ مجوز راه اندازی مزارع پرورش ماهی در حال ساخت مجموعه های موردنظر هستند.

مدیر کل شیلات استان مازندران ظرفیتهای اشتغالزایی بخش شیلات را بالقوه فراوان دانست و ادامه داد : با فعال شدن بخش های مغفول مانده می توان از بخش شیلات بعنوان یکی از مجموعه های تاثیرگذار در کاهش بیکاری نام برد .

وی به ساخت بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در چپکرود شهرستان بعنوان یکی ازهمین ظرفیتهای اشتغالزایی شیلات یاد کرد و افزود: با بهره برداری از بخش نخست این طرح تا دوماه آینده برای 9 نفر فرصت اشتغال ایجاد می شود .

حبیب نژاد همچنین به فراهم کردن بسترهای موردنیاز ساخت مجتمع پنج میلیون قطعه ای تولید ماهیان زینتی مازندران در شهرستان بابلسر اشاره و تصریح کرد: با راه اندازی و واگذاری این مجتمع به فارغ التحصیلان شیلات مازندران گامی دیگر در اشتغالزایی بخش شیلات برداشته می شود .

وی ظرفیت تولید ماهیان زینتی مازندران در سال را دو و نیم میلیون قطعه برشمرد و ادامه داد : چشم انداز تولید ماهیان زینتی در مازندران هشت میلیون قطعه در نظر گرفته شد که با راه اندازی مجتمع تولید ماهیان زینتی بابلسر این چشم انداز محقق خواهد شد

دیدگاه خود را بیان کنید