آغاز گشت تحقيقاتي برآورد ذخاير کف زيان تجاري خليج فارس و درياي عمان

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید


واحدمرکزی خبر:گشت تحقیقاتی برآورد ذخایر کف زیان تجاری خلیج فارس و دریای عمان در محدوده هرمزگان آغاز شد.
معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : در این گشت تحقیقاتی دریایی، میزان ذخایر 100 گونه کف زی تجاری آبهای هرمزگان برآورد می شود.
دهقانی افزود : سنگسر ، شوریده ، حلوا سفید ، حلوا سیاه ، کفشک ، گیش ماهی ، هامور ، سرخو و شانک از جمله آبزیان تجاری هرمزگان هستند.
وی گفت : این گشت دریایی تحقیقاتی از منطقه سیریک آغاز می شود و تا راس نایبند در غرب هرمزگان به پایان می رسد.
معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت : در این گشت تحقیقاتی دریایی به مدت 25 روز ، میزان ذخایر در 100 ایستگاه خلیج فارس و دریای عمان در محدوده آبهای هرمزگان برآورد می شود.
دهقانی افزود : روزانه پس از سه تا پنج بار توراندازی و صید 700 تا 800 کیلو آبزی تجاری در عمق 10 تا 100 متر دریا ،میزان ذخیره آبزیان بررسی می شود.
وی گفت : تنوع ، تراکم و وزن آبزی در هر منطقه از جمله شاخص های برآورد میزان ذخایر است که نتیجه آن به شیلات و صیادان هرمزگانی اعلام می شود.
معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود : در آخرین برآورد 80 هزار تن ذخایر آبزیان اعلام شده است که 43 هزار تن آن، کف زیان تجاری است.
دهقانی گفت : کوسه ماهی ، راشگو و هامور از جمله آبزیان در خطر انقراض هستند که صیادان هرمزگان باید از صید بی رویه آن خودداری کنند.
هرمزگان رتبه نخست میزان ذخایر آبزیان تجاری در کشور را دارد

دیدگاه خود را بیان کنید