ورود به تاسیسات آبی گلستان ممنوع است

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


سید محسن حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: صیادی در تاسیسات آبی استان ممنوع و خلاف مقررات است.
وی افزود: مسئولیت ورود به تاسیسات آبی بر عهده متخلفان است و این شرکت هیچگونه مسئولیتی برای حفظ جان متخلفان ندارد.
روستاییان برای تامین درآمد خود در مخازن سدها صیادی می‎کنند
معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت برخی از سدها در مجاورت روستاها، تعدادی از روستاییان هر سال برای تامین درآمد و امرار معاش به مخازن سدها و تاسیسات آبی وارد می‎شوند.
حسینی با بیان اینکه صیادی در مخازن سدها و تاسیسات آبی غیرمجاز است، ادامه داد: به منظور آگاه‎سازی مردم از خطرات ورود به تاسیسات آبی هشدارهای لازم توسط نگهبانان سدها به آنها داده می‎شود.
به گفته وی، علائم هشداردهنده نیز در معرض دید مردم قرار دارند تا با مشاهده این علائم و هشدارها از ورود به سدها و تاسیسات آبی خودداری کنند.
هر روز به تعداد متخلفان ورود غیرمجاز به تاسیسات آبی افزوده می‎شود
معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان اظهار داشت: متاسفانه متخلفان به اینگونه تذکرات و علائم توجهی نکرده و هر روز به تعداد آنها افزوده می‎شود.
حسینی یکی از موارد صید غیرمجاز در تاسیسات آبی گلستان را سد گلستان عنوان کرد و گفت: این سد در مجاورت روستاهایی همچون سارجه کر، طالقان‎تپه، گامیشلی، چای قوشان بزرگ، تکه‎لر، کسکن قوجق، بوئین اوزین قوجق قرار دارد.
وی اضافه کرد: مجاورت با سد گلستان موجب شده تا روستاییان توقع صید ماهی و کسب درآمد از این سد را داشته باشند که اگر به هشدارها توجه نکنند دچار حوادث جبران ناپذیر می‎شوند.
شرکت آب منطقه‎ای به هیچ عنوان پاسخگوی اشتباهات دیگران نیست
معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان در پایان خواستار خودداری و اجتناب از تردد افراد و تجهیزات غیرمجاز در محدوده حریم و داخل مخازن سدها شد.
حسینی بار دیگر تاکید کرد: ورود غیرمجاز به این تاسیسات با خطرات جانی همراه بوده و شرکت آب منطقه‎ای به هیچ عنوان پاسخگوی اشتباهات دیگران نیست

دیدگاه خود را بیان کنید