صید ۱۶ تن ماهی قزل‌آلا در بهاباد

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

صید ۱۶ تن ماهی قزل‌آلا در بهاباد
زینلی بهابادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بهاباد گفت: برای تامین نیاز بازار، 36 هزار قطعه بچه ماهی قزلآلا در 11 استخر ذخیره آب کشاورزی بهاباد رها‌سازی و آماده پرورش شدند‌.
وی با اشاره به اینکه بازار امروز ما نیاز دارد که حتما از مواد مختلف پروتئینی خصوصا ماهی بهره‌مند شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در زمان صید، بیش از 16 تن ماهی از این استخرها صید شود.
معاون جهاد کشاورزی بهاباد افزود: با توجه به سردی آب و هوا این ماهیان نیاز ضروری به اکسیژن فراوان دارند تا پس از دوره 6 ماهه سال بتوان در ماه اسفند صید و به بازار مصرف عرضه کرد.
زینلی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی از جمله نوع تغذیه، محل پرورش و آب و هوا در کیفیت و وزن ماهیان پرورشی تاثیر دارد، وزن تقریبی این ماهیان را بین 300 تا 400 گرم دانست.
وی خاطرنشان کرد: امروزه تکثیر و پرورش ماهی قزل‌آلا رایج‌ترین و غالبا سودمند‌ترین نوع پرورش آبزیان در سطح جهان است و این ماهی از ارزشمند‌ترین و لذیذ‌ترین ماهیان دنیا به حساب می‌آید.
معاون جهاد کشاورزی بهاباد با اشاره به اینکه بی‌شک می‌توان قزل‌آلا را یک حریف بی رقیب در زمینه نیاز بازار جهانی بر شمرد، گفت: در شهرستان بهاباد با توجه داشتن منابع آبی فراوان، پرورش ماهی از گذشته رواج داشته و در حال حاضر هم پرورش ماهی قزل آلا در حال افزایش است

دیدگاه خود را بیان کنید