میزان صادرات ماهی از استان اردبیل دو برابر می شود

چهار‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

میزان صادرات ماهی از استان اردبیل دو برابر می شود
واعظی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی خلخال افزود: سالانه 500 تن ماهی از مجموع ماهی تولیدی از استخرها و مزارع پرورش ماهی استان به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی گفت: با بهره برداری از 23 طرح در حال اجرای پرورش ماهی در مناطق مختلف این استان میزان صادرات ماهی به یکهزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به تولید سه هزار و 564 تن ماهی در استان اردبیل افزود: با بهره برداری از طرح های در حال اجرای شیلاتی این میزان در آینده نزدیک به پنج هزار تن افزایش خواهد یافت.

واعظی اظهار کرد: استان اردبیل از استان های غیرساحلی کشور محسوب می شود ولی در عین حال در شیلات و توسعه طرح های آبزی پروری جزو استان های پیشرو کشور است.

وی افزود: سرانه مصرف ماهی در استان 2/9 کیلوگرم برای هر نفر در طول سال است.

به گزارش ایرنا ، هوشنگ محمدی فرماندار خلخال هم در این جلسه از تولید 228 تن انواع ماهی سردآبی و گرمابی در 21 استخر و مزرعه پرورش ماهی این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از یک طرح در حال اجرای پرورش ماهی در خلخال این میزان به 300 تن تاپایان سال افزایش خواهد یافت.

وی افزود: امسال 850 هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی خلخال تکثیر و تولید شده و پیش بینی می شود این میزان به یک میلیون قطعه بچه ماهی تا پایان سال افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن طرح مجتمع شیلاتی ماهیان سردآبی در منطقه ازنا و خلخال گفت: میزان تولید ماهی در این شهرستان با بهره برداری از این پروژه در آینده به دو برابر معادل 600 تن در سال افزایش خواهد یافت

دیدگاه خود را بیان کنید