وجود ۱۰ درصد منابع آب سطحی کشور در کهگیلویه و بویراحمد

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۶۰ بازدید


عرش نیوز:سید‌موسی خادمی در کمیته آب و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: برخی از سدهایی که در این استان احداث شده اند و یا در حال ساخت هستند به دلیل بی توجهی وزارت نیرو برای تخصیص آب به استان هیچ سودی برای این مناطق ندارند.

وی با اشاره به اینکه به عنوان مثال سد چم شیر هیچ سودی برای کهگیلویه و بویراحمد ندارد، ابراز کرد: باید تلاش شود تخصیص بیشتری از وزارت نیرو برای آب بگیریم تا دیگران در پائین دست نتوانند برای آب این استان برنامه ریزی کنند.

خادمی با اشاره به اینکه هر سدی در پائین دست احداث شود حقی برایش ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: باید به فکر ایجاد طرح های زودبازده و کوچک از جمله طرح های کشاورزی و شیلات در کنار سدها باشیم تا شاید از این طریق بتوانیم تخصیص لازم برای استفاده از آب های جاری استان را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی از جمله جهادکشاورزی، منابع طبیعی، صنایع و معادن و امور عشایر برای ایجاد طرح های مختلف در کنار سدهای موجود این استان نیازسنجی و به اداره آب منطقه ای اعلام کنند.

خادمی ابراز کرد: به طور حتم کمیته آب و کشاورزی این استان برای پیشبرد امور فعال می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: میانگین بارندگی در سطح کره زمین 860 میلی متر در کشور 250 میلی متر و در این استان 735 میلی متر است

دیدگاه خود را بیان کنید