بیش از هفت میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای زنجان رها سازی شد

چهار‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

بیش از هفت میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای زنجان رها سازی شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان، از رها سازی بیش از هفت میلیون قطعه انواع بچه ماهی در استخرهای آبزی پروری این استان خبر داد.
محمود صیادبورانی با اشاره به صدور مجوز پرورش انواع آبزیان به علاقه مندان این عرصه، افزود: در شش ماهه نخست امسال 72 فقره مجوز تاسیس، بهره برداری و موافقت اصولی به ظرفیت 456 تن صادر شده است.
وی تعداد مجوزهای صادر شده در مدت مشابه سال قبل را 32 فقره برشمرد و یادآورشد: این مجوزها با ظرفیت 362 تن تولید بود
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری ظرفیت مجوزهای صادر شده از هفت هزار تن و تعداد مجوزها به 150 فقره افزایش یابد.

صیادبورانی با بیان اینکه تعدادی از طرح های توجیهی پرورش انواع آبزیان سرد آبی و گرم آبی تا ظرفیت 12 تن در طول دوره پرورش به صورت رایگان در پورتال این مدیریت قرار دارد، افزود: علاقه مندان به پرورش آبزیان، جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک عامل معرفی شده و این تسهیلات از محل تسهیلات کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان در این بخش از کشاورزی با دریافت مجوز پرورش از امتیاز آب و برق هم برخوردار می شوند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال، بیش از هفت میلیون قطعه انواع بچه ماهیان سردآبی و گرم آبی در بیش از 360 مزرعه رها سازی شده است.

صیادبورانی اظهار کرد: این بچه ماهیان در استخرهای دو منظوره کشاورزی، پرورش ماهیان در قفس، مدار بسته، انواع استخرهای خاکی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی و سدهای خاکی رهاسازی شده است.

وی تاکید کرد: تعداد رهاسازی انواع بچه ماهی در مقایسه با شش ماهه اول سال گذشته یک میلیون قطعه افزایش دارد
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید