ظرفیت 400 استخر دو منظوره بلااستفاده بکارگیری می‌شود

چهار‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

ظرفیت 400 استخر دو منظوره بلااستفاده بکارگیری می‌شود
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت 400 استخر دو منظوره بلااستفاده در استان در تولید محصولات آبزیان در سطح استان استفاده کنیم.
حمید امیریان اظهار داشت: ما در سال گذشته با همکاری جهاد کشاورزی و شیلات از ظرفیت 100 استخر دو منظوره بخش کشاورزی و پرورش آبزیان استفاده کردیم که هر دوره دو تن و در طول سال چهار تن از هر استخر محصول به دست می‌آید که اگر همه 400 استخر بلااستفاده بکارگیری شود ظرفیت تولید محصولات آبزی در این استان به شدت افزایش می‌یابد.
وی از آمادگی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای بهره‌برداری از این استخرهای دو منظوره خبر داد و عنوان کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا استخرهای دو منظوره با توزیع رایگان ماهیان از 100 گرم تا 500 گرم مورد بهره‌برداری قرار گیرند که ما در تولید خانگی از این ظرفیت بیشتر می‌توانیم استفاده کنیم.
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل افزود: ما هشت کمیته را در هشت عرصه متفاوت در قالب بسیج سازندگی فعال کردیم تا با مشارکت دستگاه‌های مختلف بتوانیم وضعیت متفاوتی را در اجرای طرح‌های اقتصادی، مقاومتی و محرومیت‌زدایی به نسبت سال‌های گذشته شاهد باشیم که در این زمینه اهتمام جدی بر طرح‌های نیمه تمام است.
امیریان با بیان اینکه از یک هزار و 700 روستای استان تنها 700 روستا از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار است و 1000 روستا همچنان از این توانمندی بی‌بهره است، ادامه داد: ما امسال در حد بضاعت و توان خود آبرسانی به هفت روستا را در اولویت قرار دادیم.
این مسئول احداث 11 خانه بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بهسازی و زیباسازی ده‌ها مدرسه، فعالیت‌های اشتغالزایی، مشاوره برپایی کلاس‌های جبرانی و انجام خدمات زیربنایی جزو اولویت طرح‌ها و برنامه‌ها قرار دادیم.
رئیس بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: هنوز در بحث مدرسه‌سازی و عرصه‌های جهاد کشاورزی که می‌تواند یکی از عرصه‌های مثبت و سازنده در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد موافقت و تامین اعتبار انجام نشده و سعی‌مان بر این است تا به سرعت و تا خرداد ماه این کار را انجام دهیم.
امیریان یادآور شد: برنامه‌ها ماه همه ساله در اسفند ماه تهیه و تدوین می‌شود و ما همچنان آمادگی داریم در کاشت نهال های مثمر و حتی غیرمثمر در مناطق مختلف استان به ویژه حریم روستاها پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام دهیم.
وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ورود بسیج سازندگی را به هشت عرصه جهادی تاثیرگذار در بخش‌های بهداشت و درمان، آموزش، عمران، خدماتی، فقرزدایی و ... یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار آن طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به جد پیگیری می‌کنیم تا بخشی از آنها به ثمر نشسته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید