استفاده از مسئولان بهداشتی برای سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

استفاده از مسئولان بهداشتی برای سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر
برای نخستین‌بار در کشور از مسئولان بهداشتی برای تمامی سایت‌های پرورش میگوی استان بوشهر استفاده خواهد شد
مرتضی بحرانی اظهار داشت: طبق برنامه‌های مدون صورت گرفته بررسی و ممیزی تمامی مراکز تکثیر میگو انجام و مجوز فعالیت به مراکز صلاحیت دار داده شد.
وی در ارتباط با اقدامات بهداشتی ـ قرنطینه‌ای برای آماده‌سازی مراکز تکثیر و پرورش میگو بیان کرد: با همکاری و تعامل مناسب اتحادیه پرورش دهندگان میگوی استان برای نخستین‌بار در کشور موفق به به‌کارگیری مسئولان بهداشتی برای تمامی سایت‌های پرورش میگوی استان شدیم و در ادامه این حرکت، طبق برنامه‌های مدون انجام شده بررسی و ممیزی تمامی مراکز تکثیر میگو بر اساس معیارهای بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در آغاز فعالیت و مجوز فعالیت به مراکز صلاحیت دار داده شد.
بحرانی در ادامه افزود: کارشناسان بهداشت و مبازره با بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان، بر انتخاب میگوهای پرورشی در فرآیند مولدسازی مراکز تکثیر میگو نظارت لازم را به عمل آوردند.
مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: نمونه‌گیری و انجام آزمایشات مولکولی PCR بر روی میگوهای انتخابی براساس استانداردهای سازمان جهانی سلامت حیوانات ( OIE )، بررسی و کنترل آب، غذا و سایر پارامترهای محیطی و سخت افزاری مراکز قبل از انتقال میگوهای انتخابی به گلخانه‌های مراکز و سالن مولدین و همچنین مراقبت و پایش دوره‌ای در قالب دوره‌های کوتاه مدت در سال جاری در دستور کار قرار داشته است.
بحرانی در پایان نیز گفت: طی نشست‌هایی که فعالان بخش خصوص در زمینه پرورش آبزبان برگزار شد و تعاملات بسیار خوب در این زمینه در ورود تشکل‌های غیر دولتی تکثیر و پرورش در تصمیم گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در امور قابل واگذاری به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی گام‌های بلندی برداشته‌ایم
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید