کاهش تراز دریاچه ارومیه

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴  ۰ نظر   ۵۴ بازدید
کاهش تراز دریاچه ارومیه
استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کاهش 7 سانتی‌متری تراز دریاچه‌ی ارومیه در مقایسه با پارسال، نشان‌دهنده‌ی تحقق وعده‌های ستاد احیاء دریاچه ارومیه است.
قربانعلی سعادت در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به 1400/7 سانتی‌متر تراز آبی دریاچه ارومیه افزود: هر سال نسبت به سال گذشته 35 تا 40 سانتی‌متر کاهش تراز داشتیم که امسال کاهش 7 سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه نشان‌دهنده‌ی بهبود روند احیا دریاچه‌ی ارومیه است.

وی ادامه داد: با ادامه‌ روند تثبیت تراز دریاچه ارومیه امیدواریم تا دو سال آینده هدف مهم احیای دریاچه ارومیه محقق شود

سعادت با اشاره به همکاری مردم در راستای احیای دریاچه ارومیه افزود: در هفته‌ی دولت امسال 1357 هکتار از باغ‌های آذربایجان‌غربی به آبیاری قطره‌ای مجهز شدند در ارومیه نیز 52 مالک زمین، 65 چاه مجاز و غیرمجاز خود را از بین برده و از آبیاری قطره‌ای استقبال کردند.

استاندر آذربایجان‌غربی با بیان این‌که احیای دریاچه ارومیه امری حیاتی و ملی است، خاطرنشان کرد: حدود 25 کیلومتر حفر کانال برای وصل زرینه‌رود به سیمینه‌رود یکی از پروژه‌های احیا دریاچه ارومیه است که پیشرفت قابل توجهی به همراه دارد.

وی فعالیت‌های شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای مدیریت آب را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همه به‌دنبال احیای دریاچه ارومیه هستیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید