راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی پس از 15 سال در جیرفت

شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

راه‌اندازی مزرعه پرورش ماهی پس از 15 سال در جیرفت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مزرعه پرورش ماهی لارو جیرفت پس از 15 سال با اعتبار 800 میلیون ریال بار دیگر بازسازی و راه‌اندازی شد
سیدیعقوب موسوی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از مزرعه پرورش ماهی لارو این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مزرعه در سطح مفید 20 هکتار در روستای ده‌پیش بخش مرکزی جیرفت واقع شده است.
وی ظرفیت اسمی تولید این مزرعه را سالانه 100 تن دانست و بیان داشت: این مزرعه پرورش ماهی در سال 1369 احداث شده و تا سال 77 در حال فعالیت بوده است
موسوی تصریح کرد: اما این مزرعه در سال 77 به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود نقدینگی و ... تعطیل و بر اثر این تعطیلی 15 ساله تخریب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: مزرعه مذکور در سال گذشته با اعتبار 800 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان شیلات ایران، مدیریت شیلات سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت بار دیگر بازسازی و راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 10 هکتار از این مزرعه آب‌گیری شده است، افزود: در حال حاضر در این مزرعه حدود 50 تن ماهیان گرمابی تولید شده که به استان‌های خوزستان، تهران و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

موسوی متوسط تولید این مزرعه را در هر هکتار پنج تن ذکر و عنوان کرد: در صورت استفاده از دستگاه‌های هواده و مکانیزه کردن مزارع امکان تولید ماهی تا 9 تن در هر هکتار نیز وجود دارد.
منبع: فارس

دیدگاه خود را بیان کنید